Grote datamap in een keer verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropie58

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Berichten
112
Beste mensen,

Op mijn externe harde schijf heb ik een datamap staan die zich in de loop der jaren heeft gevuld met allerlei mappen en submappen en daardoor kunnen uitgroeien tot een totaalmap van niet minder dan 447 Gb. Nu ik deze map in zijn geheel wil verwijderen zoek ik naar een snelle oplossing hiervoor. Windows 10 de "delete"-opdracht geven zal de computer waarschijnlijk uren aan stampwerk kosten, gelet op de grootte van de map. Zijn jullie misschien bekend met een nog wat snellere oplossing? De externe harde schijf formatteren is geen optie, want er staan nog genoeg grote mappen op, die ik echt niet kwijt wil.

Ik hoor graag van jullie.

B.v.d.

Groeten,

Rob. ;)
 
Laatst bewerkt:
Download de proef versie vanTotal Commander of een kloon daarvan, die kunnen dat veel sneller.
 
Is het normaal niet zo dat als je bestanden niet naar de prullenbak verplaatst, de mappen dan alleen "administratief" worden verwijderd.
 
Download de proef versie vanTotal Commander of een kloon daarvan, die kunnen dat veel sneller.

Dat is inderdaad een goeie suggestie. Alhoewel ik wel de oplossing zocht in een DOS-omgeving, had ik aan Total Commander nog niet gedacht. Dank voor de tip! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Is het normaal niet zo dat als je bestanden niet naar de prullenbak verplaatst, de mappen dan alleen "administratief" worden verwijderd.

Dat weet ik eerlijk gezegd niet; ik ga er vanuit dat dit niet altijd een probleem hoeft te zijn. Windows geeft ook wel eens aan dat ze de te verwijderen data niet naar de prullenbak kan verplaatsen, omdat het bestand te groot is voor de prullenbak. De prullenbak is in mijn ogen nog een "escape"-mogelijkheid om jouw verwijderactie nog te kunnen terugdraaien.

Dank voor jouw reactie.;)
 
Mijn suggestie maakt herstellen uit de prullenbak onmogelijk, immers daar gaan ze niet naar toe. Alleen de namen worden uit de MFT geschrapt. Lijkt mij de snelste methode.
Wat is de maximale grootte van die prullenbak dan?
Kijk nog even naar deze. Is denk ik onherroepelijk. Let altijd op dat je in de parent folder de opdracht geeft, anders wordt het een ramp. Dat is de doelfolder en daar ga je naar toe met het commando cd doelmap. Dat weet je wellicht zelf wel.
Of het pad aangeven in de opdrachtregel.
Code:
RMDIR [/S] [/Q] [drive:]path
RD [/S] [/Q] [drive:]path
Alles eigen risico.
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Even voor jullie ter afronding. De klus heb ik geklaard in 1 3/4 uur met Total Commander. Ik vond het toch wel betrekkelijk snel geklaard. Of Windows het ook zo snel had geklaard weet ik niet, maar ik kreeg van een bevriende systeembeheerder de tip mee om anders ook de opdracht "Shift Del" te gebruiken. Windows zal dan niet proberen alles naar de prullenbak te verplaatsen maar zal alles er in een keer afgooien.

Hoe dan ook, bedankt voor jullie hulp.

Rob.:thumb:
 
:thumb::thumb::thumb:
 
Ik denk dat Windows het veel sneller had geklaard. Je had de prullenbak kunnen uitschakelen > RMK > Eigenschappen > Bestanden niet naar de Prullenbak verplaatsen, maar direct verwijderen en niet vragen om bevestiging bij verwijderen.
 
Windows had dat waarschijnlijk inderdaad sneller gedaan met de opdracht 'shift-del', je moet dan natuurlijk wel zeker weten dat je het echt weg wilt hebben.
De opdracht 'shift-del' is volgens mij al aanwezig sinds windows 95
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan