Hyperlinken naar afbeelding: de afbeelding zien, niet hyperlink tekst (Word/Excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReneVught

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2018
Berichten
16
Ik ben een handboek aan het maken, met verschillende documenten. Elk document heeft het bedrijfslogo in de koptekst.
Om nu niet in elk document opnieuw het logo te moeten invoeren dacht ik een verwijzing in te voegen naar de betreffende afbeelding.
Zeker handig als ik nu het handboek aanbied aan Klant A en volgende week aan Klant B. Ik wil voorkomen dat ik 100 keer het logo moet veranderen.

Ik heb de structuur met mappen met Procedures, Werkinstructies, Registraties in Google Drive gemaakt. Ook een map met "Logo" gemaakt.
Daar wil het logo in plaatsen en naar linken. Dat maakt reproductie naar andere klanten gemakkelijk.

Wat is het punt? Ik kan de hyperlink wel invoeren in het Word/Excel-document, maar de feitelijke afbeelding wordt niet getoond.

Alles staat online, in de cloud (Google Drive).

Iemand een suggestie? Hartelijk dank.
 
Heb je niet per abuis de Veldcodes aangezet? Afbeeldingen kun je 'hard' in een document zetten (wat niet slim is in jouw geval) of als koppeling. In het laatste geval zie je dus ofwel de afbeelding, ofwel de veldcode. Ik weet overigens niet of Word in staat is om afbeeldingen 'uit de cloud' te koppelen; mij staat bij dat de afbeeldingen fysiek op de schijf moeten staan.
 
Ik zal het proberen te emuleren. Welke Word versie gebruik je?
 
Ik heb ook Office365, maar ik kan het niet reproduceren, vrees ik. Al werk ik met OneDrive, wellicht is dat het probleem.
 
Wat bedoel je, dat als jij het zelf doet, dat je dan wel het logo te zien krijgt in een Word document en dus niet de hyperlink-tekst, die ik krijg?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan