Facebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joti

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2001
Berichten
160
Op Facebook heb ik een privé account en ik ben beheerder van twee accounts van vrijwilligersorganisaties.
Nu wil ik soms reageren met het account van een vrijwilligersorganistie en niet vanaf mijn privé account.
Soms kan ik dan bij Opmerking plaatsen kiezen van welk account ik wil regeren maar niet altijd. Hoe kan ik het beste een keuze maken vanaf welk account ik wil reageren?
 
Een account met een profiel mag volgende de FB-voorwaarden NIET gekoppeld zijn aan een vrijwilligersorganisaties.
Je kan wel een account met een profiel koppelen aan een pagina (openbaar publicatiebord) of een groep (open/besloten community). Je kan dat bij het reageren aangeven onder wie/wat je reageert. Dit kan je eigen profiel zijn, of uit naam van je pagina/groep.
 
Een account met een profiel mag volgende de FB-voorwaarden NIET gekoppeld zijn aan een vrijwilligersorganisaties.
Je kan wel een account met een profiel koppelen aan een pagina (openbaar publicatiebord) of een groep (open/besloten community). Je kan dat bij het reageren aangeven onder wie/wat je reageert. Dit kan je eigen profiel zijn, of uit naam van je pagina/groep.

Ik ben gekoppeld aan een pagina van een organisatie. Ik reageer meestal vanaf mijn persoonlijk account maar soms wil ik reageren als beheerder van de pagina van de organisatie
 
Een account met een profiel mag volgende de FB-voorwaarden NIET gekoppeld zijn aan een vrijwilligersorganisaties.
Je kan wel een account met een profiel koppelen aan een pagina (openbaar publicatiebord) of een groep (open/besloten community). Je kan dat bij het reageren aangeven onder wie/wat je reageert. Dit kan je eigen profiel zijn, of uit naam van je pagina/groep.

Bij het reageren kan ik meestal niet kiezen voor wie ik reageer. Soms wel maar meestal niet
 
Als je reageert op een organisatie pagina en je bent beheerder, zie je bij je naam een sterretje staan.
Of iets in die trant. Dan weten mensen dat je beheerder bent.
Daar hoef je verder niets voor te doen.

zie de screenshots, ik ben mod op een groep en dat zie je dan staan. Het andere is een beheerder, dat staat ook bij de naam.
 

Bijlagen

  • bericht51.jpg
    bericht51.jpg
    1,7 KB · Weergaven: 25
  • bericht52.jpg
    bericht52.jpg
    1,5 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Als je reageert op een organisatie pagina en je bent beheerder, zie je bij je naam een sterretje staan.
Of iets in die trant. Dan weten mensen dat je beheerder bent.
Daar hoef je verder niets voor te doen.

zie de screenshots, ik ben mod op een groep en dat zie je dan staan. Het andere is een beheerder, dat staat ook bij de naam.

Ik kan als beheerder een opmerking plaatsen op een bericht van deze organisatie. Maar nu wil ik op een ander pagina (Accommodaties en kampterreinen) een opmerking plaatsen, niet persoonlijk maar namens beheerder van de organisatie.
Op die site kun je ook een bericht plaatsen. Dat wil ik ook doen niet met mijn persoonlijk account maar als beheerder van de organisatie. En dat lukt mij niet.
 
Dan sta je op die pagina waar het niet lukt, niet als beheerder ingesteld.
Dus dat is simpel toch.

Alleen als je ergens te boek staat als beheerder van een pagina, of als moderator of wat dan ook, dan pas kan je iets plaatsen als beheerder.

Wat je wel kan doen is het volgende:

Je liked de pagina (waarop het niet lukt) via de andere pagina waar het wel lukt.
Je kan dus als je beheerder bent van een pagina, pagina's liken.

Dat doe je als volgt:
1. ga naar de pagina die je wilt liken
2. klik op ...meer (naast het rijtje met delen)
3. klik op vind dit leuk als je pagina
4. kies de pagina uit
5. klik op verzenden

zie screenshot

daarna kan je kiezen met welke naam je wilt reageren.
 

Bijlagen

  • bericht54.jpg
    bericht54.jpg
    18,4 KB · Weergaven: 43
Door omstandigheden was ik niet in de gelegenheid om te reageren. Morgen zal ik proberen een reactie te plaatsen.
Inderdaad kan ik de pagina's waarvan ik beheerder ben meestal een opmerking plaatsen of liken met mijn perfsoonlijk account.
Maar als beheerder een opmerking plaatsen lukt me nog niet. Ik ben beheerder van een Scoutinggroep en wil als Scoutinggroep reageren of een bericht plaatsen op de site Accommodaties. En dat lukt me niet, dat kan ik tot nu tot nu alleen met mijn persoonlijk account
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan