pinbezetting SD kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Berichten
420
Wil de schrijfbeveiliging van een SD kaart fysiek uitschakelen ( in de SD kaart houder ) .. om welke pinnen ( stripjes op de SD kaart gaat het dan en hoe te schakelen ( solderen ) ?
 
Je bedoelt dit?
SD Card Pinout.jpg
 

Ja, inderdaad ! Exact dat bedoelde ik. Met dank :) .. nu nog even gaan uitzoeken hoe of wat te onderbreken / verbinden om de schrijfbeveiliging onklaar te maken hi .. Mocht iemand dat eerder bij de hand hebben gehad, feel free to react for more info !
 
De reactie boven die van jou heb je schijnbaar niet gelezen..? :rolleyes:
 

Het viel mij al vroeger op dat je een vraag goed leest en ook steeds met het juiste antwoord komt - no frustrations :) compliment ! Ik heb hier in deze tijden van win 10 ( geen omkijken meer naar werkt gewoon alles goed ) nog een ( raar ) probleem. Misschien dat jij het weet ? Met excuus voor als ik een nieuwe topic had moeten maken hiervoor, dat wil ik zo nodig alsnog doen. Ik waag het er even op met de betreffende vraag :

ooit heb ik een writemaster ( samsung ? ) TSSTcorp CD/DVDW SH-S182D geplaatst in een AMD Athlon 64 Processor 3200+ 8GB RAM, NVIDEA GeForce 6100 405 met Windows XP Professional SP3 via Windows ( niet via BIOS ) op uit gezet ( niet meer automatisch zoeken ).

Als er een CD geboot moet worden werkt dat ook niet meer. Heb de drive uit en weer aangeschakeld, herinstalleerd etc. etc. In het bios lijkt alles normaal en ook apparaatbeheer geeft alles OK ( vermoed dat ik in systeem - system32 moet zoeken ). Weet jij misschien hoe dat zodanig opnieuw in te stellen dat dit weer wel gebeurt ( boot )?
 
Lees dit eens om het booten van het cd/dvd-station weer in te schakelen...
Laden duurt even, tenminste bij mij...webadres lijkt zelf gehost op een NAS ofzo...
 
.. beter even reageren op de twee andere reacties om misverstanden te voorkomen. Het is niet voor iedereen duidelijk geweest zo, de vraag betreft het fysieke schakelen via de schuifschakelaar. Heel verhaal wel weer .. Op de SD kaart zit een schuifschakelaartje ( unlock - lock ), welk ervoor zorgt dat in fysieke zin de schrijfbeveiliging aan / uit gezet kan worden. Het ( fysieke ) schakelen geschiedt dit dan in het kaartje of juist in de SD kaarthouder ? De buitenkant van het schakelaartje gaat in een van de twee mogelijke standen tegen een veertje zitten in de SD kaarthouder.

Om dit schuifschakelaartje gedurig op unlock te houden ( softwarematig is het niet mogelijk om te unlocken als het kaartje op lock geschakeld is ) is de vraag om welke pin(nen) het dan handelt. Welke pin te onderbreken of juist door te verbinden met een andere pin of massa ? Etc.
 
Laatst bewerkt:
'Havenard' op Superuser hieronder zegt dat de contact punten op de afbeelding hierboven alleen die van de connector zijn. Op de chip 'eronder' zitten wel pinnen die voor de lock zorgen, maar er staat natuurlijk weer niet welke - het is wellicht afhankelijk v.h. type chip, en op te zoeken op de maker ervan. Of je bij die pinnen kunt komen, en of de kaart daarna nog werkt is een tweede..
https://superuser.com/questions/581785/how-does-sd-card-write-lock-work

Tot die tijd kun je de werkwijze in deze YT volgen, met de schakelaar in de andere stand.

[video=youtube;SO4jARRfXL8]https://www.youtube.com/watch?v=SO4jARRfXL8[/video]
 
Laatst bewerkt:
'Havenard' op Superuser hieronder zegt dat de contact punten op de afbeelding hierboven alleen die van de connector zijn. Op de chip 'eronder' zitten wel pinnen die voor de lock zorgen, maar er staat natuurlijk weer niet welke - het is wellicht afhankelijk v.h. type chip, en op te zoeken op de maker ervan. Of je bij die pinnen kunt komen, en of de kaart daarna nog werkt is een tweede..

Haha ja met wat wetten van Murphy zal het wel lukken :( .. maar hoe dan ook : bedankt voor de info :thumb:, zogauw tijd vrij ga ik even met een afgedankt kaartje a d slag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan