Serienummer uit BIOS verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JonasRetro

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2012
Berichten
159
Goedeavond,

Deze avond heb ik de BIOS van mijn Packard bell laptop geupdated (kan nu even niet op het type komen...).
Alles ging prima, pc start opnieuw op, windows doet eventjes raar maar alles komt goed de pc werkt prima.
Alles dus prima dacht ik, tot ik het tooltje van PB opnieuw liet draaien waarmee ik mij serienummer kon uitlezen (voor naar update's te zoeken).
Dus ik liet dit draaien, serienummer en SNID ineens leeg en het laptop type stond opeens iets anders, ik dacht even huh wat is me dat hier.
Daarna ben ik in de BIOS zelf gaan kijken en inderdaad, serienummer en SNID zijn opeens allemaal nulletjes geworden.

Waarschijnlijk is het geen ramp dat die dingen uit de BIOS verdwenen zijn?
Maar toch is het jammer want de cijfertjes onderaan zijn ook al onleesbaar aan het worden, nu zijn ze net nog leesbaar dus eerlijk gezegd had ik graag deze gegevens terug in de BIOS ingevuld. Is hier een mogelijkheid toe?

Want als de gegevens totaal onleesbaar zullen zijn zal het het eerste willen lukken dat ik ze nodig heb... (kan ook niet direct een reden bedenken maarja je weet maar nooit)
Ik had op YouTube al eens gekeken maar daar stonden video's van het verwijderen van het serienummer.... het tegengestelde van wat ik wil.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite
 
Heb je nog een backup?

Waarom deed je de bios update? Problemen? (alleen dan immers...)
 
Heb je nog een backup?

Waarom deed je de bios update? Problemen? (alleen dan immers...)

Ik had een aantal probleempjes met de laptop en iemand had mij getipt om de BIOS te updaten.
Ik heb eerlijk gezegd geen backup gemaakt
 
Laatst bewerkt:
Soms kun je het oude bios terug flashen, dus probeer de juiste... vorige bios versie online bij de laptop fabrikant te vinden.
Dat moet dan vanaf USB stick met een tooltje vaak, of bij het opstarten in het bios kijken of je naar de usb stick kunt verwijzen, zie handleiding hoe/wat.

Volgende keer: Vraag eerst hier of de problemen oplosbaar zijn, voor je het bios gaat flashen.

Waarschijnlijk is het geen ramp dat die dingen uit de BIOS verdwenen zijn?
Zou kunnen en dan valt de schade mee.

Je kunt de nummers nog op de sticker vinden:
http://global-download.packardbell.com/SupportFiles/HelpDoc/help.aspx?LC=nl&BC=Packard Bell
 
Hoi,

Ik heb dus packard bell gecontacteerd over de BIOS te downgraden, en het kwam er op neer dat de BIOS niet downgrade baar was omdat deze versie niet online ter beschikking was. Maar dit zou wel mogelijk zijn in het reparatiecentrum, ik zeg dan voor mij hoeft het BIOS niet gedowngrade te worden ik zou graag gewoon het serienummer terug invullen in de BIOS. Helaas kon dit volgens hem ook niet, hij wou dat ik hem opstuurde.
De problemen die ik had zijn echter wel opgelost dus toch al een positief punt.

Nou ok, ik heb op Youtube allerlei tooltjes gezien waarmee men het serienummer gewoon kan aanpassen in de BIOS, de meesten willen blijkbaar het serienummer wissen uit de BIOS, nou ik wil het eerder terug invullen. Maar het belan[CPP][/CPP]grijkste? zijn deze programma's te vertrouwen?
MVG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan