Zoekvak Win!0

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Berichten
776
Als ik b.v. 'Recente mappen' intyp in het Zoekvak, gaat Win10 zoeken op het web; bijlage.
Maar ik juist die map vinden in mijn laptop??
 

Bijlagen

  • Schermopname (24).png
    Schermopname (24).png
    515,4 KB · Weergaven: 63
Hallo manamana,
In jouw afbeelding staan die recente mappen 'uit'??
 
Klopt. Even een kwestie van een vinkje zetten en uitproberen. Even opschrijven welke aan en uit staan, zodat je altijd terug kunt naar toen het was.

Maar ik denk dat het niet van invloed is op ben eens benieuwd. Want bij mij is het zelfde als bij jou, die "Recente mappen".

Ik heb er ook geen. Maar als ik verder klik dan kom ik hier uit. Voorbeeld. ​https://www.computeridee.nl/workshop/windows-10-bestanden-en-mappen-uit-snelle-toegang-verwijderen/

Ik denk dat je het register in moet om dit te bewerkstelligen. Bij mij lukt het ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Heb de tip van Schoone uitgevoerd op een oude laptop, waar ik onlangs een nieuwe W10 op gezet heb: klopt!!
Maar mijn probleem was eigenlijk, dat ik in het Zoekvak dingen op internet zoek en niet in de pc; zie de afbeelding; die 'recente mappen' staan wel in mijn andere laptop*), maar die kon ik daar niet via Zoekvak mee vinden; mij staat niet anders bij dan dat vroeger (met oudere versies van Windows) wel altijd kon??


*) denk, dat ik die truc van Schoone daar vroeger al heb toegepast
 
Maar ik juist die map vinden in mijn laptop??
Wat staat hier?
Zoek je op de laptop bestanden en mappen?
 
@senso
Sy; bedoeld is, dat ik die map wil vinden in mijn laptop.
Vanmorgen had ik het weer; maakte een snelkoppeling aan op mijn desktop met de naam: 'naam'.
Niet terug te vinden in het Zoekvlak; dat zoekt 'naam' op het web?
 
Dan is ergens een instelling niet goed.

In die afbeelding staan bovenaan veel meer opties maar ik weet niet hoe dat zit. Maar het lijkt mij dat je ook in het verkeerde zoekvak zit. Je moet normaal als je een venster geopend hebt, rechtsboven de term typen. Als dan geïndexeerd is gaat het zoeken vrij snel.
Ik heb geen W10 en kan dus niet verder helpen.

Ik begrijp überhaupt niet dat je die zoekfunctie binnen Windows nog gebruikt. Al tig keer gewezen op de zoekmachine Everything van Voidtools. Ik heb 200.000 mappen en binnen een seconde heb ik de gezochte map of file. Kwestie van instellen en ervaring met deze tool.

Nu geef je een voorbeeld 'naam' dan krijg je natuurlijk meer resultaten. Kijk als ik een belangrijke file of categorie map heb dan zet ik daar een komma achter. Pats boem, ingeven naam, (met komma) en je hebt hem. Zo zijn er wel meer trucs die je toe kunt passen.
 
Laatst bewerkt:
En das een grote ramp... dit soort schermen (onder) om je settings OK te krijgen zijn vreselijk....

En met de standaard settings van de search in explorer kun je niet eens op de juist wijze een * als wild card gebruiken.... om het beoogde resultaat te krijgen.
Het wordt een stuk beter als je indexering uit zet, dan kun je wel * als wild card gebruiken.

Locate32 was erg goed maar raakt verouderd (geen doorontwikkeling) , SearchMyFiles lijkt me erg handig en wordt nog onderhouden. Ik kijk nog verder.

figure-h.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan