Onbegrijpelijk CPU gebruik van rond 35%

Status
Niet open voor verdere reacties.
Compleet schone installatie? Die PC is nieuw geïnstalleerd, het enige dat ik erop heb gezet tot nog toe was AVG Anti Virus, Acronis True Image, Thunderbird, Chrome Browser en dan die beursapplicatie SierraCharts.
 
Je begrijpt me verkeerd, lees nog maar eens terug.
Je had ook meteen zelf kunnen besluiten om een voor een de extra software er af te halen en naar het effect te kijken.
Onze kristallen bol kon niet vermoeden dat je nog extra software geïnstalleerd had, juist die tooltjes, zeker de gratis types...hebben vaak extra software erbij waarvan het niet altijd duidelijk van is wat ze uitspoken..maar een ding is vrijwel zeker:ze maken een pc nooit sneller, altijd trager...
 
Tsjonge jonge, ik word echt helemaal ******- en ******ziek van dat Windows. Dacht dat ik het had opgelost omdat ik Acronis True Image 2018 had gedeïnstalleerd en inderdaad, 2 dagen lang was mijn processor rustig. Echter, nu is het weer terug en heb ik wederom een gebruik continue van rond de 35%. Het kan best zo zijn dat na geruime tijd de processor weer rustig is. Ik had de Windows Update ook uitgezet via group policy dus daar kan het ook niet meer aan liggen. Maar wat is het dan in godsnaam? Onbegrijpelijk al die vage services waarvan het merendeel echt onbegrijpelijk is wat het doet.
 
SierraCharts is hoogstwaarschijnlijk de boosdoener. Ik ken het niet, weet niet wat het is, maar wat ik op internet lees, is niet goed. Safe mode?

Usually such high CPU usage is due to particular software.

1. Try to pinpoint that. Turn off everything which runs at startup... everything in systray and everything listed in msconfig.exe.

2. Run each thing you turned off adding one at a time, and check CPU usage after each add. Either you'll spot the software causing the trouble or it really IS a "system" issue.

3. If #2 doesn't isolate the problem, try reinstalling your operating system. If that doesn't get it, then you've probably got a hardware issue.

4. If reinstalling the OS doesn't isolate it, then you have to remove all the hardware you can.. leaving only video card, mouse, keyboard, hard drive. Then reinstall each piece of hardware and check CPU after each add.
 
Nee, juist niet!! Sierracharts is heel goed geprogrammeerd en gebruikt nauwelijks CPU. Geloof me maar even. Als het waar zou zijn wat jij zegt dan zou mijn processor rustig moeten zijn op het moment dat ik Sierracharts niet gebruik. Ook dan heb ik een hoog CPU gebruik. Ik weet vrijwel zeker dat het een bepaalde service van Windows is. Maar kom er maar eens achter. Iemand hier op het forum schreef dat het wel weken kan duren voordat Windows klaar is met onderzoeken op een nieuwe PC. Ik heb zelf de Windows Update uitgezet via group policy. Nog vreemder is het dat op mijn oude PC de PC rustig is, geen hoog CPU gebruik. Daar werk ik met Windows Home en op de nieuwe met Professional. Beiden met 64 bits. Wat een ongelooflijk frustrerend iets dit. Mogelijk dat ik in het verleden bepaalde services heb getweaked op de oude PC maar da meert weet ik niet
 
Kijk hier dan eens even naar.

Ik lees dat ook indien niet gebruik kaarten geladen kunnen zijn.

Overigens begrijp ik het nog steeds niet. Processen in Taakbeheer geven het cpu-gebruik aan. Als je dan RMK-knop doet kun je naar de services gaan die daar bij hoort.
 
Laatst bewerkt:
SierraCharts gebruikt als het bij mij aanstaat tussen de 1 en 5% processor, meestal 1 of 2. SierraCharts is top geprogrammeerd. Hoog gebruik van CPU met SierraCharts is hoogst zelden, heeft te maken met datgene wat je in je charts laat zien. Ik gebruik heel weinig details, nogmaals het ligt niet aan SierraCharts! Wat taakbeheer betreft het is ondoorzichtig om bij de processen in taakbeheer een equivalent te vinden in services.msc. Vanmiddag de PC een tijd uit gehad, nu net weer aangedaan en wat denk je? De processor is nu weer rustig, verbruikt tussen de 0 en 2 % met SierraCharts draaiend!

@Lange Pier, op mijn nieuwe PC ook geïnstalleerd, hopelijk vind ik daar wat, met Taakbeheer kom ik er niet uit. Maar op dit moment is de processor rustig. Waarschijnlijk morgen weer 32%. Echt, ik snap er helemaal niets van. Blijkbaar zoekt Windows naar iets op mijn PC voor een geruime tijd en nadat ik dan de PC uitzet en de volgende dag weer aan is het probleem weg. Maar ik heb ook de Windows Update uitgezet in group policy, daar kan ie dus ook niet naar kijken. We gaan net zo lang door totdat ik het weet. Al aangegeven dat ik op mijn oude PC met slechts 6Gb RAM, Quad Core 6600 niets van deze problemen heb met een constante belasting van de CPU van rond de 32%. Vreemd in het kwadraat!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geef dan eens onomwonden antwoord op de volgende vraag. Onder Taakbeheer staat het tabblad > Processen. Welke imagenaam (1e kolom) staat bij de actieve (hoge) CPU processorwaarde?
 
Zie mijn eerste bericht bij de opening van dit topic. Ik had 2 plaatjes bijgevoegd waarvan 1 van het taakbeheer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn fout. Ik heb W7 en bij ieder proces staat een beschrijving. Dan kun je zien waar het betrekking op heeft. W10 is dan helemaal waardeloos. Bij mij staan die processen (van jouw afbeelding) helemaal niet.

Deze zul je dan ook wel gezien hebben. Dan weet ik het ook niet meer. Als je alles hebt nagekeken ook wat onder Opstarten staan en Taakplanner. Die System > RMK naar welke service verwijst die? Deze ook bekeken?

Bij mij is System NT Kernel & System.
 
Laatst bewerkt:
Maakt niet uit, het is gewoon onbegrijpelijk voor mij waarom de ene dag de processor rustig is zoals nu en wie weet blijft het nu zo (!) en de andere dag heb ik weer 32% processor gebruik. Zoals gezegd heb ik Windows Updates uit kunnen zetten, althans voor gezoek op mijn PC via group policy. Ik zal dat tooltje van Lange Pier (bedankt man :thumb: ) ook gebruiken mocht ik weer een hoog CPU gebruik hebben. Jullie zien in taakbeheer dat zowel SierraChart als ook de Trader application nagenoeg niets aan CPU gebruiken.
 

Bijlagen

  • Taakbeheer.png
    Taakbeheer.png
    60,2 KB · Weergaven: 54
Voor mij is het totaal irrelevant of ik iets wel of niet begrijp. Sowieso begrijp je helft van al die teksten en meldingen van Microsoft toch niet. Ik wil oplossingen. Maar goed. Een reparatieshop heeft meer tools ter beschikking om zaken te onderzoeken dan wij.
 
We zijn net nog, in een ander topic, op een verborgen proces van Chrome gewezen. De Software Reporter Tool. Deze lijkt bij veel gebruikers tot 30 procent of meer van de processortijd in beslag te nemen en steeds gedurende langere tijd. Deze software zoekt de computer regelmatig af naar voor Chrome relevante toepassingen en bestanden, voor probleemoplossing en eventueel een voorstel te kunnen doen om slechte apps te verwijderen.

Hier kom je dus alleen achter wanneer je de onderdelen die opstarten zoekt met Google en bijvoorbeeld "CPU."

https://www.ghacks.net/2018/01/20/h...are-reporter-tool-software_reporter_tool-exe/
 
Ja, eens, ik wil ook oplossingen en ik ben nogal volhardend. Sommigen zeggen dan wat betreft het gebruik van mijn processor "is je PC niet snel dan" ? Daar gaat het niet om! Als er niets word gedaan op de PC dan moet die processor tot rust komen, een klein beetje gebruik mag, 0 tot 5 %. Wat bedoel je met een reparatieshop???

@Alfred 2 : jouw berichtje passeerde de mijne.... Ja, das ook een hele goede. Ik ken de tool maar was het even kwijt in mijn geheugen. Dat kan best eens de boosdoener zijn. Thanks! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met een reparatieshop???
Een 'computerboer' of computerwinkel die pc's e.d. verkoopt en repareert.
 
Mijn ervaring is dat dergelijke winkels het ook niet weten en zeker niet de problemen die ik nu ervaar. Allemaal standaard oplossingen worden geprobeerd en aangedragen die figuren zoals ik al lang en breed zelf hebben geprobeerd. Ik weet vrijwel zeker dat het die *&%^&***( k*t Software Reporter Tool is van Chrome. Ik vind Chrome een prima browser, beter en handiger dan IE, die gebruik ik al jaren niet meer. Firefox heb ik ook wel eens geprobeerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Chrome is een drama-browser, vooral door al die malafide extensies die rondzwerven...
Ik wil die browser voor geen goud op m'n systeem hebben maar ieder z'n meug.
Doe mij maar Firefox.
 
Beetje off topic, excuses hiervoor maar neem graag wat van je aan. Kun je met Firefox ook al je favorieten syncen op andere computers waar je Firefox ook op hebt. En gebruikt het minder CPU dan Chrome?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan