Outlook 2016 en Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paradijsvogel

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
Berichten
37
Het probleem is, dat mijn ontvangen e-mails DUBBEL worden afgeleverd !! Dat vind ik storend en had ik graag anders gehad (1x e-mail) per aflevering.
Help s.v.p. met goed advies !!
Groet,
Jan Waltmann

Programma's

Windows 10
Outlook 2006
 
Onderstaand kom ik vaker tegen op internet. Ik heb zelf geen Outlook, dus kijk dat zelf even na en/of wacht nog wat antwoorden af. Overigens heb ik ook alles anders gehad!!! Het lijkt mij lastig te werken met Outlook 2016 en 2006. Goede adviezen? Waar zijn jouw donaties dan!:d:d:d

Hoe te voorkomen dat Microsoft Outlook dubbele e-mails ontvangt
van Mike Benson

Het ontvangen van dubbele kopieën van een e-mailbericht is een veel voorkomend probleem dat kan optreden bij het gebruik van een POP3-e-mailclient zoals Outlook. Naast onjuiste regelinstellingen zijn er meerdere mogelijke redenen waarom dit kan gebeuren. Het uitvoerbare bestand van Microsoft Outlook is niet beperkt tot slechts één actieve instantie. Als er meerdere instanties actief zijn, kunnen dubbele aanvragen naar uw POP3-server ertoe leiden dat hetzelfde bericht twee keer wordt gedownload. In andere gevallen kan het achterlaten van een kopie van het bericht op de server of twee POP3-accounts voor hetzelfde profiel ertoe leiden dat u hetzelfde bericht meerdere keren ontvangt.

Zorg dat er slechts één exemplaar actief is

Stap 1
Klik met de rechtermuisknop op de taakbalk en klik op "Taakbeheer starten".

Stap 2
Klik op het tabblad "Processen".

Stap 3
Klik op de kolom "Afbeeldingsnaam". Dit sorteert alle processen alfabetisch. U zou slechts één "Outlook.exe" moeten vermelden. Als er meer dan één in de lijst staat, kunt u dubbele e-mails ontvangen.

Klik met de rechtermuisknop op een van de lijsten "Outlook.exe" en klik op "Taak beëindigen". Klik op "Ja" in het bevestigingsvenster.

Laat geen kopieën van berichten achter op de server

Stap 1
Open Outlook.

Stap 2
Klik op 'Extra' en klik op 'E-mailaccounts'.

Stap 3
Klik op "Bestaande e-mailaccounts bekijken of wijzigen" en klik op de knop "Volgende".

Stap 4
Selecteer uw e-mailaccount in de lijst en klik op 'Wijzigen'.

Stap 5
Klik op de knop "Meer instellingen" en klik vervolgens op het tabblad "Geavanceerd".

Schakel het selectievakje uit naast "Een kopie van berichten op de server achterlaten" en klik op de knop "OK".

Profielen met twee POP3-accounts

Stap 1
Open Outlook.

Stap 2
Open het menu "Extra".

Stap 3
Klik op "Instellingen voor verzenden / ontvangen" en klik op "Definieer groepen voor verzenden / ontvangen".

Stap 4
Dubbelklik op de groep om de accounts weer te geven.

Klik op een van de twee accounts en verwijder het vinkje uit het vak naast 'E-mailitems ontvangen'.
 
Laatst bewerkt:
Mijn fout was: Ik gebruik Outlook 2016 (dus niet Outlook 2006) en Windows pro versie 10
Mijn excuus hiervoor en ik hoop alsnog een oplossing te vinden voor de DUBBELE mails !!
Jan Waltmann
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan