Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 4 van 4

Onderwerp: Waarde weergeven als cijfer tussen grenzen in twee kolommen in een tabel valt

Vraag is opgelost

Question Waarde weergeven als cijfer tussen grenzen in twee kolommen in een tabel valt

Ik ben momenteel een programmaatje in vba aan het schrijven om na ingave van de drie eerste cijfers van het bankrekeningnummer automatisch de bijbehorende bank te laten zien.
    De lijst met banken en bijbehorende codes heb ik in een aparte file (bankcodes.xslx) staan.
    Als het opgegeven cijfer ligt tussen de twee grenzen aangegeven in kolom 1 en 2, dan kan je de bank aflezen in de derde kolom.

Met VLOOKUP lukt het mij niet.

Kan iemand mij hierbij helpen?
    Dank bij voorbaat!
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Giga Senior AlexCEL's avatar
    Afstand tot server
    ±117 km
    Alle "getallen" in je voorbeeld zijn eigenlijk tekst. Dan gaat VLOOKUP niet werken inderdaad...
    Kun je ze converteren naar getallen? Dan kun je wel VERT.ZOEKEN of INDEX/VERGELIJKEN gebruiken.

Anders wordt de oplossing wat ingewikkelder...
    Laatst aangepast door AlexCEL : 9 oktober 2019 om 09:56
    -- een voorbeeldbestandje zegt meer dan 1000 woorden --

Mega Senior Ad Becude's avatar
    Ergens in de polder van west Zeeuws-Vlaanderen
    Om getallen in tekst te converteren naar getallen:
    Zet ergens een 1 Kopieer deze > selecteer de getallen in tekst > plakken speciaal > vink vermenigvuldigen aan > OK
    De 1 kan je nu weer verwijderen.
    Laat niet als dank.......maar laat ff weten of de geboden oplossing werkt.....of niet.

Groet Ad
    P.S.
    Wil je zelf geen e-mails via het forum ontvangen, stuur er mij dan ook geen.

Bedankt voor jullie hulp Alexel en Ad Becude. Dankzij jullie ben ik ook op deze pagina terechtgekomen met uitleg.
    https://www.excelcampus.com/function...st-match-true/
    Ik heb de ondergrenzen eerst omgezet volgens jouw instructies, Ad Becude en vervolgens heb ik een vlookup toegepast volgens jouw instructies, Alexel.
    Thanks !!!

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren