Office aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk48

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Berichten
234
Met de installatie van Catalina op mijn iMac merk ik dat ik mijn oude ms office programma’s voor de Mac 2011 niet meer kan gebruiken. Tijd voor een nieuwe aanschaf dus, want ik wil toch mijn documenten en werkbladen met macro’s blijven gebruiken. Nu zie ik op internet dat er grote prijsverschillen zijn in aanschaf van een gewoon thuispakket office 2019. Mijn vraag is of al deze hele goedkope aanbiedingen wel werken en legaal zijn. Als het niets uitmaakt vind ik het prijsverschil wel erg groot. Hoe is dat te verklaren?
 
Paar vraagjes:
Klik op Apple icoon links boven, Over deze mac. daar vind je het exact het jaartal.
de Mac 2011 ?????
Welke Macs zijn geschikt voor macOS Catalina?
Nagenoeg alle Macs die geschikt zijn voor macOS Mojave, kunnen bijgewerkt worden naar macOS Catalina. De enige uitzondering hierop zijn de Mac Pro van medio 2010 en medio 2012. De volgende Macs zijn geschikt voor de update naar macOS Catalina:

12-inch MacBook 2015 en nieuwer
MacBook Air 2012 en nieuwer
MacBook Pro 2012 en nieuwer
Mac mini 2012 en nieuwer
iMac 2012 en nieuwer
iMac Pro 2017 en nieuwer (alle modellen)
Mac Pro 2013 en nieuwer

ms office programma’s voor de Mac.Goedkope aanbiedingen wel werken en legaal zijn
https://community.consumentenbond.nl/computers-elektronica-5/goedkope-office-2016-addertje-onder-het-gras-16463
 
Tenzij op je iMac Windows via Bootcamp geïnstalleerd hebt. Dan kan je Office kopen voor windows.
Dit is nog altijd beter dan Office voor Mac.
 
Met 2011 bedoel ik MS Office voor Mac versie 2011 en niet een Mac uit 2011.
Free Office pakketten zijn geen optie, dat geeft problemen met macro,s en scripts.
Via Bootcamp Windows en Office installeren lijkt me een behoorlijke omweg en vast niet goedkoper.
Ik was alleen verbaasd over de prijsverschillen en de redenen daarvan. Is me nog steeds niet helemaal verklaard. Gewoon proberen dan maar? Of is goedkoop uiteindelijk duurkoop?
 
Mijn vraag is of al deze hele goedkope aanbiedingen wel werken en legaal zijn. Als het niets uitmaakt vind ik het prijsverschil wel erg groot. Hoe is dat te verklaren?
Het kan allemaal prima legaal zijn. Al best wel een tijd mogen licenties tweedehands verkocht worden en dat scheelt enorm in de prijs. Er zijn gewoon een aantal regels waar zo'n licentie aan moet voldoen. Werken zullen de meeste wel maar als het een MSDN- licentie of OEM licentie betreft mag je die eigenlijk niet installeren. https://www.esdstore.nl/blogs/microsoft/zeer-goedkope-microsoft-licenties-betrouwbaar-en-l/ hier kun je de regels lezen die er aan verbonden zijn.
 
Ik heb gewoon die goedkope versie voor mijn desktop gekocht. Het verschil met een aankoop bij MS of een van de vergelijkbare resellers vind ik te groot.
Al zou het een keer mis gaan ben ik nog steeds zoveel goedkoper uit.
Voor de Mac lijkt er wel wat minder keuze.

Op mijn laptop heb ik LibreOffice maar open source, maar dat gaf jou helaas te veel beperkingen zoals je aangaf.

Mss leer ik wel een keer met de beperkingen die LO heeft en dan kan MS Office echt helemaal de deur uit, tis nu nog te vroeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan