Thunderbird; keuzemenu ondertekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik gebruik Thunderbird als mailclient.
Als ik een mail wil sturen vanuit mailaccount 1 naar een bevriend iemand dan wil ik een e-mailhandtekening met "Groetjes, Guido"; naar overige contacten onderteken ik graag iets "formeler".
Nu ben ik op zoek naar een mogelijkheid om een keuzemenu te maken welke ondertekening ik zou willen gebruiken.
Welke mogelijkheden heb ik hier?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Heel simpel
Je maakt ze zelf en deze zet je in een map.
Daarna in Thunderbird kan je voor elk account de handtekening aanwijzen.
Of, nog makkelijker....in elk account kan je de handtekening al ingeven.
zie screenshot.
 

Bijlagen

  • bericht53.jpg
    bericht53.jpg
    40,2 KB · Weergaven: 49
Het gaat mij erom dat ik een mail in account 1 kan afsluiten met handtekening 1 of 2. Dus geen twee verschillende accounts.
 
Als je Thunderbird niet kunt laten kiezen, kies dan zelf.
Maak beide handtekeningen aan in account 1 door ze gewoon onder elkaar te zetten. Als je je mail dan wilt versturen dan veeg je dat deel weg wat je niet nodig hebt.
Gaat sneller dan alles iedere keer typen, maar heel elegant is het niet.
 
Het gaat mij erom dat ik een mail in account 1 kan afsluiten met handtekening 1 of 2. Dus geen twee verschillende accounts.

Simpel. Je maakt 2 accounts aan met dezelfde emailadres en gegevens. Alleen de naam wijzig je.
Daarna doen wat ik als tip vertelde en je bent klaar. Want je kan dan namelijk ook kiezen met welk account je een mail wilt sturen met de daarbij behorende handtekening.

Dus
1. account naam Thuis A - mailadres......handtekening doei
1. account naam Thuis B - mailadres......handtekening met vriendelijke groeten
 
Dat kan natuurlijk ook.
Dan is identity chooser een goede add-on om de keuze te maken met welk account je verstuurt.
 
Je hebt geen add-on nodig om te kiezen.
Je kan gewoon zelf kiezen door bij Van.......op het pijltje helemaal rechts te klikken en dan komt er een keuze menu.
zie screenshot
 

Bijlagen

  • bericht55.jpg
    bericht55.jpg
    37,6 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Het is geen kwestie van add-on nodig hebben, maar een kwestie van gemak en het voorkomen dat je de verkeerde te pakken hebt.
Heb je hem al eens geprobeerd?
 
Heb je hem al eens geprobeerd?
Nee, omdat het niet nodig is. En ik hou niet van veel add-ons voor alles en nog wat. ;)

De verkeerde pak je nooit als je de naam goed instelt. Thuis of zakelijk....noem maar een naam. Dan kan het nooit mis gaan.
Hier heel veel accounts, nooit verkeerd gegaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan