Bureaublad als snelkoppeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans290875

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2013
Berichten
35
Is het mogelijk om in Windows 10 van het bureaublad een snelkoppeling te maken en die vervolgens onderin de taakbalk te plaatsen?
Als dat mogelijk is, kan iemand de te nemen stappen weergeven?
In Windows 8 kon dat wel.

Met vriendelijke groet,
Hans
 
Je gaat naar de locatie C:\Gebruikers\Username\Desktop en op die laatste map > Kopiëren naar > Bureaublad (snelkoppeling maken) en dan staat die op het bureaublad en sleep je deze in de taakbalk.
 
Bureaublad als snelkoppeling in taakbalk

Hallo Senso,

Bedankt voor je reactie.
Jouw oplossing had ik ook al uitgeprobeerd.
Als ik dat doe en ik klik vervolgens op de snelkoppeling 'bureaublad', dan zie ik een overzicht van alle iconen die op het bureaublad staan, maar ik wil dat Windows 10 vanuit een willekeurig openstaand scherm naar het bureaublad 'springt' als ik op die snelkoppeling in de taakbalk klik.

Met vriendelijke groet,
Hans
 
Is dat niet gewoon de Windowstoets+D?
 
Met de toetsencombinatie Windowstoets + D krijg je inderdaad het bureaublad te zien.
Dat is een manier. Hans wil graag een snelkoppeling in de taakbalk waarmee hij hetzelfde resultaat bereikt.
Je treft het, Hans, want die snelkoppeling staat al in de taakbalk. Ja, bij iedere versie van Windows 10.
Hij is wel erg klein, dus daarom zag je hem tot nu toe over het hoofd.
Uiterst rechts op de taakbalk staat een smalle kolom. Als je daarop klikt, dan zie je het bureaublad:

5da2fa209a9f2-Bureaublad_tonen.png


Probeer maar.
 
Jij bent een genie Porrelaar! Staat overigens ook zo in W7. Nooit geweten.
 
In Windows 7 is diezelfde knop een stuk breder dan in Windows 10:

5da30123327cc-bureaublad_in_Windows_7.png


In Windows 10 lijkt die knop afwezig, omdat hij zo smal is.
 
Ja, wrijf het nog maar lekker even in.;) Puur leedvermaak.:d:d:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan