Internet snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimBE

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
Berichten
161
Hallo,

Ik zou van internet provider willen veranderen maar vroeg mij af of het nuttig is om voor het snelste internet te gaan.
Momenteel heb ik een abonnement met 100MBPS maar bij het downloaden van een film haal ik max 12 Mbps.
Als ik nu voor een abonnement met 300Mbps zou gaan ga ik dan een hogere snelheid hebben ?
 
Eigenlijk maakt het niet veel meer uit boven de 50 Mbit, tenzij je echt met flinke grote bestanden aan het zeulen bent.
Maar voor normaal gebruik zou ik zeker niet het hoogste nemen.
 
Het is ook afhankelijk van wat op jouw adres het hoogst haalbare is.
Dat kan je bij de verschillende providers navragen.
Vaak laten ze dat ook via een postcode check op hun website wel zien.
 
Jaah... Maar jij maakt gebruik van een server die meerdere personen bedient of vanwege de kosten niet sneller wil zijn en ik kan nog wel veel langzamere downloads bedenken. Doe eens een snelheidstest hier:



Zoals je ziet heb ik het langzaamste ADLS abonnement van KPN. Wanneer je overstapt naar een andere provider dan weeg je de voor en nadelen van het bepaalde soort verbinding tegen elkaar af en zoek je op Internet naar snelheid en problemen of service van deze aanbieder.

KPN bevalt mij trouwens wel en laatst heb ik ook nog weer gebruik gemaakt van hun Fon WiFi access punten die de routers van gebruikers, die daaraan mee willen doen, vormen in heel Europa.
 
En bij downloaden bij een 'third party' ben je altijd afhankelijk van de door hun aangeboden downloadsnelheid.
Als je met speedtest.net downloadsnelheden boven de 100mbit wilt meten, raden ze aan hun app de downloaden.
https://www.speedtest.net/apps/windows
 
Een byte (één teken) is trouwens 8 bit (0 of 1).
12 X 8 is 96 dus hoe jij het schrijft is dat ongeveer de maximale snelheid. Je vergelijkt megabit met megabyte, per seconde.
 
Dat is inderdaad het verschil tussen mbps en Mbps.

Met de tool van maestro12:
ST.JPG

Ik doe inderdaad veel met grotere bestanden.
 
Laatst bewerkt:
Downloadsnelheid hangt uiteraard ook af van je abbo bij de Usenet-provider...
Als je een 100 Mbit abbo hebt zul je geen verschil marken maar dat lijkt me logisch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan