Harde Schijf werkt wel op laptop niet op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
Zoals de titel al zegt werkt mijn externe HD van 1 TB niet meer p mijn PC . Deze HD heb ik op mijn Laptop aangesloten dit om van twee partities 1 te maken met MiniTool Partition Wizard.
nadat dit gedaan was heb ik de schijf geformateerd. Om een backup te maken van mijn gegevens heb ik de HD aangesloten op mijn PC maar alles wat er gebeurde was dat ik het bekende pling hoorde dat er wat op de PC werd aangesloten maar de schijf zelf werd niet zichtbaar ook niet in Schijfbeheer. Dus de vraag of iemand hiervoor een oplossing weet
 
Laatst bewerkt:
Voer dezelfde bewerking nogmaals uit vanaf de pc, kijk of Minitool de schijf wel ziet..?
 
bij minitools is hij ook niet te zien en in apparaat beheer geen uitroepteken maar wat wel vreemd is ik sluit hem net aan op de PC en dan opent hij een andere interne HD die in de PC zit de externe heeft als letter de Z en de interne de letter H. Ik heb ook bij de interne de drive letter veranderd en opnieuw de externe aangesloten met het zelfde resultaat
 
Laatst bewerkt:
Windows XP computers zien een GPT disk niet, dan alleen MBR geformatteerde schijven.
 
Probeer een het schijf letter geheugen op te schonen, mss zit de een de ander nu dwars??

https://www.tenforums.com/tutorials/107032-remove-drive-letter-windows-10-a.html

Remove Drive Letters of Previously Connected Drives and Disks using DiskPart > automount Command

1. Open an elevated command prompt.

2. Type diskpart into the elevated command prompt, and press Enter. (see screenshot below)

3. Type automount scrub into the elevated command prompt, and press Enter.

4. Close the elevated command prompt.

5. Restart the computer to apply.

of

Remove Drive Letters of Previously Connected Drives and Disks using mountvol Command

1. Open an elevated command prompt.

2. Type mountvol /r into the elevated command prompt, and press Enter. (see screenshot below)

3. Close the elevated command prompt.

4. Restart the computer to apply.
 
Laatst bewerkt:
Heb je het als admin gedaan in de command mode...?

Kreeg je nog een bericht na de commando's? Welke dan?
 
Aan uw antwoord te zien heb ik denk ik iets niet goed gedaan. En wel het volgende
Ik klik op start dan Uitvoeren vul in diskpart en start PC opnieuw op er komt nergens een bericht
 
Werkt nog steeds niet en dit is het bericht Zie Bijlage Maar als ik nu de HD aansluit opend hij niet meer de H disk er klinkt wel een geluid maar er gebeurd niks
 

Bijlagen

  • fout.JPG
    fout.JPG
    25,5 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt:
Nee schijf is nergens terug te vinden. ik denk dat ik hem zolang alleen voor mijn laptop gebruik Dit omdat ik mijn PC binnenkort opnieuw ga instaleren omdat dan alles weer in de oude staat is hoop ik dan maar dat de HD wel weer werkt
 
Er zit wrs iets niet goed daar, een nieuwe installatie zou dan moeten helpen.
Maar... heb je die opties uit de link dan nog wel getest?

Maar...een nieuwe installatie ... dan maakt het ook geen moer meer uit, is elke verdere energie .. spoilt milk... (als je er zelf geen interesse in hebt om te ontdekken "waarom/hoe")
 
Laatst bewerkt:
ik heb natuurlijk wel interesse om dit op te lossen alles wat tot heden voorgesteld waar ik jullie dankbaar voor ben werkte dus niet. en alle links en voorstellen geprobeerd dus zonder resultaat
 
Even een uitleg waarom mijn voorstel opnieuw installeren> Dit niet omdat jullie aanwijzingen niet helpen jullie doen je uiterste best om mij te helpen het ligt dus niet aan jullie maar aan mij.
Dit omdat war computers betreft ben ik net als een analfabeet met woorden een analfabeet op computers. ook in de Engelse taal zeker als het wat technisch word dan ga ik op slot sommige dingen dringen gewoon niet door
daarom was mijn oplossing een nieuwe installatie Dit had dus niks met jullie hulp maar met mijn wanhoop te maken.
vandaag heb ik alle aanwijzingen die hier werden opgenoemd nogmaals geprobeerd maar ook nu geen resultaat
 
Laatst bewerkt:
Als je de externe schijf weer op de laptop aansluit, zie je hem dan wel?

Ja... ga dan naar Schijfbeheer v/d laptop... en verwijder alle partities, maak een nieuwe partitietabel/ een nieuwe partitie & formatteren.
En dan testen op de PC.
 
precies gedaan zoals u zegt als driveletter Z gekozen op de PC aangesloten je hoort die pling en dan opent hij weer die andere externe schijf heb deze daar na losgekoppeld de HD met Z weer aangesloten klink weer die pling het lampje van de HD brand en je voelt dat hij werkt maar ook nu weer nergens is de schijf terug te vinden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan