netwerk verdwijnt

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
hallo, ik werk met windows 10, steeds na een update van w10 zijn de namen, die in netwerk te zien zijn, verdwenen;
want als ik in de verkenner klik op netwerk zie ik normaal mijn pc (jobo) en de pc van mijn vrouw (verapc) staan, maar na een update van w10 dus niet meer;
hoe kan dit en hoe op te lossen ?
zie netwerk01.JPGnetwerk01.JPG
 
Zijn ze er wel als je op Netwerk icoontje klikt?
 
ik heb e service op mijn pc (jobo) aangepast, daarna opnieuw gestart en zie nu wel in de verkenner als ik op netwerk klik mijn pc (jobo) staan, maar niet de pc (vera) van mijn vrouw :confused: terwijl als ik kijk op de pc van mijn vrouw staat in de verkenner bij netwerk wel allebei de namen van de pc's;
ik kan dus nog niet bij de gedeelde mappen van de pc vera,
tewrijl mijn vrouw op haar pc wel bij mijn gedeelde map kan komen (jobo)
vreemd......
 
hoi, heb je gedaan wat in dat artikel van Microsoft staat?
 
jahoor, precies zo uitgevoerd; ik zie nu wel mijn pc (jobo) maar niet die van mijn vrouw(vera)
zieservice1.JPG
sercice2.JPG

terwijl als ik kijk op de pc van mijn vrouw, zie ik wel allebei (jobo en vera) staan.
zij kan dus wel in mijn gedeelde map, maar ik dus niet.
 
is het op beide pc's uitgevoerd?

als je virusscanners op pc's hebt staan kan je proberen die even tijdelijk (bijv 10 minuten) uit te zetten om te kijken of die roet in het eten gooien
 
is op beide pc's met w10 uitgevoerd, gebruiken beide windows defender, dit program uitzetten heeft geen effect.
 
Jammer, dan weet ik het niet meer. Misschien een andere @helpmij collega?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan