Hoe benader ik een functieknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Berichten
496
Beste allen,

Bij toeval vond ik bijgaand bestand met een kalender. Dat bestand is ooit gemaakt door SNB en ik wil dat graag gebruiken in een toepassing. Nu ben ik minder bekend met klassenmodules (gebruik doorgaans de "gewone module"). Wat ik nu niet begrijp is hoe ik bij de aansturing kom van de knop START in sheet1. Ik bedoel hoe ik de aansturende macro kan bereiken die het formulier opent.

groet Egbert
 

Bijlagen

  • Kopie van __calendar class snb.xlsm
    28,3 KB · Weergaven: 33
Dat zit gewoon achter Sheet1:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    scherm2.Show
End Sub
 
Hallo Edmoor, dat had ik al begrepen, maar als ik normaliter dit soort functieknoppen gebruik, dan kan ik met de rechtermuisknop de macro toevoegen. Op deze functieknop lukt dat niet.
 
Je bedoelt waarschijnlijk het gebruik van een knop uit de formulier besturingselementen.
De knop in je document is een ActiveX object.

Klik in de Ontwikkelaars tab op Ontwerp Modus, dan kan je ook op die knop met rechts klikken.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, ik ga de boeken hier eens op naslaan.
Mag ik iets anders vragen? Ik heb een formulier gemaakt en wil de waarde van de ingevulde cel (dat is een datum) laten opnemen als een datum. Zie onderstaand, kan ik dat eenvoudig benoemen?
gr Egbert


Private Sub TextBox1_Change()
' ingevulde gegevens naar blad assist
Sheets("temp").Range("D18") = TextBox1.Text
End Sub
 
Zo zou dat moeten werken inderdaad, maar dan heb je kans dat die datum als tekst in de cel komt te staan of de Amerikaanse notatie van de gekozen datum.
Maak er dan dit van:
Code:
Sheets("temp").Range("D18") = CDate(TextBox1.Text)

Dan weet je zeker dat het een echte datum is.
 
Laatst bewerkt:
Helder. Nu wil ik het model met de kalender gaan gebruiken. Waar plaats ik de opdracht: Sheets("temp").Range("D18") = CDate(TextBox1.Text)
 
Ik zou op die Userform een extra knop maken, Ok bijvoorbeeld.
Dan kan je dat in die knop zetten.
 
Dat heb ik nu gedaan, maar niet goed. Waar ga ik verkeerd?
 

Bijlagen

  • Kopie van __calendar class snb.xlsm
    30,3 KB · Weergaven: 33
De tekstboxen heten niet Textbox2_Enter en Textbox4_Enter maar Textbox2 en Textbox4.
Je moet verwijzen naar het object, niet naar het event:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Sheets("blad1").Range("A1") = CDate(TextBox2.Text)
    Sheets("blad1").Range("A2") = CDate(TextBox4.Text)
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan