Messagebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Hallo

Ik ken (en da,s al een prestatie): If MsgBox("whatever tekstje", vbYesNo, "Let op !") = vbYes Then

ik krijg 2 knoppen "Ja" en "Neen"

Kan ik Msgbox aanpassen zodat ik 3 knoppen krijg? met bvb "Ja", "Neen" en "Annuleren"

Hoe doe je dat?

Bedankt
JP
 
Ok maar stel dat k wil
“Open”, “Sluiten” en “Afsluiten”
Ik zeg maar wat...
Bedankt
 
De knop teksten kan je niet wijzigen.
Gebruik "whatever tekstje" voor de juiste vraagstelling.

Ik zou het dan zo gebruiken:
Code:
Select Case MsgBox("whatever tekstje", vbYesNoCancel, "Let op!")
    Case vbYes
        [COLOR="#008000"]'Actie bij Ja[/COLOR]
    Case vbNo
        [COLOR="#008000"]'Actie bij Nee[/COLOR]
    Case vbCancel
        [COLOR="#008000"]'Actie bij Annuleren[/COLOR]
End Select
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt mij nogal verwarrend om met één knop drie acties uit te laten voeren die je vervolgens niet kunt aangeven op de knop zelf. Je weet dus nooit welke actie je uitvoert met de knoppen. In jouw geval zou ik dus aparte knoppen maken voor Openen (ander formulier, neem ik aan?) Sluiten (Huidig formulier?) en Afsluiten (moet de database betreffen).
In de Sluiten kun je dan nog kiezen voor vbYesNoCancel zoals JanBG al aangaf, waarbij de keuze dan dus het huidige formulier betreft. Cancel zou altijd het annuleren van een actie moeten zijn, en moet je al helemaal niet gebruiken voor handelingen die dat niet zijn.

Je kunt natuurlijk altijd een los pop-up formulier gebruiken met drie knoppen met de door jou gewenste teksten. Maar dat formulier moet je dan toch ook weer op de een of andere manier aanroepen :).
 
deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object

hallo,
Ik schrijf:
tmp = InputBox("", "", Forms.[weergave patiënt].Kode & ";" & Forms.[weergave_patiënt].STRAAT)
en krijg als melding:
deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object

De naam van het formulier is correct... velden bestaan..
Wat is er fout?

Bedankt
JP
 
Hoi,

Het blijft een beetje gokken zonder voorbeeldje.

AVG proof uiteraard
 
volgens mij hebben we het hier wel vaker over gehad: als je code vanaf een formulier draait, is het niet nodig om nog apart naar dat formulier te verwijzen. Dan kun je beter zo werken:
Code:
     tmp = InputBox("", "", Me.Kode & ";  " & Me.STRAAT)
Wil je het tóch op jouw ingewikkelde manier doen, dan moet je eerst aangeven dat je vanaf een formulier werkt.
Code:
     tmp = InputBox("", "", Forms![weergave patiënt].Form!Kode & ";" & Forms![weergave_patiënt].Form!STRAAT)
al wil ik uit het hoofd de uitroeptekens en punten nog wel eens verwisselen :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan