• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst met meerdere kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
754
Beste,

Wanneer er een wijziging optreedt in kolom B wil ik een lijst zien verschijnen met 4 kolommen met de gegevens uit de kolommen code (tabblad info stopplaatsen)naam, adres en gemeente. In die lijst selecteer ik de code die terecht komt in kolom B (van tabblad info ritten) en het adres verschijnt in kolom D.
Is het mogelijk dat lijn met de code in tabblad info stopplaatsen ingekleurd wordt?

Gegevensvalidatie en vert.zoeken zijn mij niet vreemd maar ik veronderstel dat ik het daarmee niet kan oplossen.
 

Bijlagen

  • forumvraag ritleiders.xlsm
    38,2 KB · Weergaven: 32
Welle wijzigingen gaan er optreden in kolom B. Kolom B van welk werkblad? Waarom zijn er veel cellen geel gekleurd en sommige waarden doorgestreept. Heeft dit iets met de wens te maken of is het alleen ter verwarring?
 
Beste,

Wanneer een cel aangeklikt wordt in kolom B van het tabblad info ritten zie ik graag een lijst verschijnen met 4 kolommen. Gekleurde cellen en doorstreepte cellen zijn aanwijzingen voor mij en komen misschien verwarrend over.
 
En wat moet er dan inkomen? Niet iedereen is helderziend.
 
Beste,

Indien ik klik in de kolom B van tabblad info ritten, wil graag een keuzelijst zien verschijnen met 3 kolommen, zijnde de kolommen A, B en D van tabblad info stopplaatsen. Bij het selecteren van een vierletter-code in de keuzelijst (waarde uit kolom A van info stopplaatsen), wordt deze code in kolom B van tabblad info ritten geplaatst en verschijnt automatisch de naam van de stopplaats in kolom D. Tegelijk wordt in het tabblad info stopplaatsen de rij die begint met de vier-lettercode ingekleurd.
De gekleurde cellen en doorstreepte in kolom A van tabblad info ritten zijn data in vakantieperiodes en geschrapte ritten.
 
Aanzetje

klick in tabblad info ritten in kolom B, klick in form op code
 

Bijlagen

  • Kopie van forumvraag ritleiders.xlsm
    44,7 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
Beste,

Ik probeer deze avond de code uit. Bedankt en ik hou je op de hoogte.
 
Beste,

Prima, je antwoord voldoet aan mijn vraag. Ik had nog een tweede vraag, nl het kleuren van de rij op het tabblad info stopplaatsen die overeenstemt met de gekozen code in de form. Ik probeer het zelf ook even.

Bedankt voor de ontwikkelde code.
 
Dit zou moeten werken.

Code:
Private Sub ListBox1_Click()
 With ListBox1
     If .ListIndex > -1 Then
          TextBox1.Value = .Column(0)
          TextBox2.Value = .Column(2) & "   " & .Column(3)
     End If
 End With
 
 With ActiveCell
    If .Column = 2 Then
      .Value = TextBox1.Value
      .Offset(, 2).Value = TextBox2.Value
    End If
 End With
 
 
Dim Rng As Range

    With Sheets("info stopplaatsen").Range("A2:A217")
        Set Rng = .Find(What:=TextBox1.Value, LookAt:=xlWhole)
        Rng.Resize(, 4).Interior.Color = RGB(255, 255, 0) 'kleur geel
    End With

Unload Me
  
End Sub
 
Beste,

Code werkt perfect. Ik heb in de blok With Listbox1 de kolomnummers aangepast want bij nader inzien wou ik andere info. Bedankt.
Je komt in het rijtje van de gerenomeerde forumleden.
 
Niet te veel veren :eek:
Ben nog maar een beginneling met VBA.
Hier op dit forum ontzettend veel hulp gehad en probeer nu zelf een beetje te helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan