2 Schijven op USB Stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipflipsen

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2001
Berichten
221
Hoi, Ik heb een USB Stick van 256 MB.
Deze is verdeeld over 2 Schijven, 1 van 1,5 MB en 1 van 241 MB.

Het zijn geen partities, maar ze worden echt als 2 schijven herkent.
Ik probeer al lang om hier 1 schijf van te maken, maar dat lukt me op geen enkele manier.

Is er een mogelijkheid, om de stick weer als vanouds als 1 schijf te formateren?
 
MB? Zou dan wel eens een screenshot van schijfbeheer willen zien. Bedoel je dit.
 
Minitools gebruiken.
 
@Senso

Inderdaad MB, het is nog een oud sticky. Is niet echt belangrijk, maar het is, dat ik dit niet snap, en ik ben benieuwd, hoe dit is op te lossen.

@route99

Minitools kan dit ook niet oplossen.
 
Wat snap je niet dan? Rommel gewoon weggooien. Geen screenshot? Mijn link geopend en info bekeken? Minitools kan dit ook niet oplossen? Geen toelichting! Dus Route99 weet er niets van?
 
Laat maar, Soms wil je gewoon iets weten, niet omdat het beangrijk is, maar gewoon zo. Wat ik niet snap is dat 1 USB wordt gezien als 2 USB schijven. En niet als 2 Partitions.
Dat is het enige. Dat route99 er niets van weet zeg ik niet, maar ik heb de minitools ook al gebruikt, en dat werkt ook niet. En ook easeus niet en gparted niet en al al die andere niet.

Ik heb er al vele geprobeerd, maar geen enkel krijgt het voor elkaar.
 
maar ik heb de minitools ook al gebruikt, en dat werkt ook niet. En ook easeus niet en gparted niet en al al die andere niet.

Waarom geef je die informatie niet direct! Een screenshot van schijfbeheer plaatsen! En niks laat maar. Oplossen doen we hier!
Ik denk dat het wel eens zou kunnen gaan om een USB-stick waar een beveiligd deel op zit. In de verzekeringswereld worden die wel eens gebruikt. Ik heb er ook een gehad en ook alles geprobeerd maar je kunt er niets mee beginnen (in mijn herinnering).

Heb je het geprobeerd via CMD als administrator uitvoeren? Wat is de huidige formattering?
Let op dat je het juiste station/schijfletter kiest. Info: format/?|more
 
Laatst bewerkt:
Die informatie had ik al direct bij de vraag gegeven.

Schijfbeheer ziet slechts 1 schijf, maar verkenner ziet 2 schijven. Als ik een screenshot laat zien van schijfbeheer, ziet je niet wat er aan de hand is.

Al de partition managers welke ik heb geprobeerd zien wel degelijk 2 schijven. Het is tot nu toe niet gelukt om er 1 schijf van te maken.

Ik heb dit sticky nog niet weggegooid, omdat ik regelmatig nog eens probeer te ontdekken wat er precies aan de hand is. Tot nu toe niet gelukt.

Maar zoals ik al zei, niet echt een probleem, alleen maar willen weten wat en hoe.
 
Bedoel je dit: "Ik probeer al lang om hier 1 schijf van te maken, maar dat lukt me op geen enkele manier." Waar staat dan wat je hebt gedaan? Maar prima. Niet de moeite nemen om screenshots te tonen aan deskundigen op dit forum die deze wellicht wel goed kunnen beoordelen. Verkenner en partitiemanagers zien twee schijven en wij zijn helderziend. Succes verder.
 
Er is neem ik aan geen andere USB stick ergens vergeten, neem ik dus aan.


Probeer dit eens:
Het schijf letter geheugen op te schonen??

https://www.tenforums.com/tutorials/107032-remove-drive-letter-windows-10-a.html

Remove Drive Letters of Previously Connected Drives and Disks using DiskPart > automount Command

1. Open an elevated command prompt.

2. Type diskpart into the elevated command prompt, and press Enter. (see screenshot below)

3. Type automount scrub into the elevated command prompt, and press Enter.

4. Close the elevated command prompt.

5. Restart the computer to apply.

of

Remove Drive Letters of Previously Connected Drives and Disks using mountvol Command

1. Open an elevated command prompt.

2. Type mountvol /r into the elevated command prompt, and press Enter. (see screenshot below)

3. Close the elevated command prompt.

4. Restart the computer to apply.

Als admin doe je dat zo om in command mode te komen:
https://www.isunshare.com/windows-10/2-ways-to-run-command-prompt-as-administrator-in-win-10.html
 
Er wordt al een paar keer gevraagd naar screenshots om het te verduidelijken, waarom zet je die hier niet neer?
 
Zomaar een flashback hoor aan deze kant.....
Betreft het geen U3 usb-stick toevallig..?
Ik heb ook ooit zo'n ding gehad...
Zat, als ik me goed herinner, een verborgen partitie op met bestanden waarmee de stick een dvdrom emuleerde, en nog 1 en ander.
Die is wel te formatteren maar daar was een tooltje voor, dit dacht ik....
 
Je zou kunnen proberen om de stick op de Mac te wissen (het werkt dan niet meer met een Windows-machine).
Misschien helpt dat. Weggooien (of slopen) kan altijd nog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan