Compressor (Geluid) software

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob007

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2002
Berichten
216
Hallo allemaal,
Misschien weten jullie wat?
Ik gebruik momenteel de laatste software van ZaraRadio de laatste verzie 1.6.6
MAAR vroeger gebruikte ik ZaraRadio1.4.4 maar dan zat er een soort los programmatie bij een: plugin en dat was een compressor!
Ik zou graag die compressor weer kunnen gebruiken al moet ik dan weer terug naar een eerdere oudere verzie van ZaraRadio want in de laatste verzie heb ik gelezen kon geen compressor software gezet worden.
.
Los ven die Zara vroeg ik mijn af,
ik doe nu mijn microfoon via de computer ook mixen met de muziek dus live,
nu zou ik graag de microfoon en de muziek ook EERST door een compressor laten gaan zodat de modulatie netjes is voor dat deze uitgezonden word.
Ik zie bijvoorbeeld ook Audacity maar of deze ook het geluid direct bewerkt/live???
Weet ook niet of je programmatjes los van elkaar kunt gebruiken?
Dus studio software die je dan toch door een andere compressor software kunt sturen?

Misschien zijn mijn vragen wat warrig, maar zo ben ik helaas nu eenmaal,
ook software matig ben ik geen held!:(

VrGr Rob.
 
Ben geen radiotechneut, maar ik zie in de gebruiksaanwijzing van Zara dat je AGC kunt aan zetten, dat is eigenlijk een compressor (het betekent Automatic Gain Control). Staat dat bij jou aan?
Hier en hier zitten de kenners voor (amateur-) radio techniek.
Hier staat hoe je Zara Nederlands-talig kunt maken, misschien handig voor je?

Je zou in Audacity van plugins gebruik kunnen maken door je audio-uitgang softwarematig te sturen naar Audacity, en de uitgang daarvan weer naar je radio software.
Daarvoor heb je dan zoiets als Voicemeeter (gratis) nodig: https://www.vb-audio.com/Voicemeeter/index.htm
Maar softwarematig geen held zijn, en toch dit soort dingen willen? Hm.. Misschien kan je iemand vinden die je kan helpen in 010..
 
Ik was even druk hier, zodoende even niets laten horen.
En software hulp ja hoor een Neefje, moet lukken dus.
Goeie informatie vandahl dankjewel daarvoor!:thumb:

VrGr Rob.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan