s-video capture lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

colorado_rain

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2003
Berichten
362
ik heb een verloop van s-video (tulp) naar usb , als ik het aansluit vindt me pc het niet . gaat om een video recorder

heb ik drivers of iets dergelijks nodig . volgens de verkoper was het plug en play , maar nee dus

bvd johan
 
zo wie zo moet je een converter hebben om video naar usb om te zetten, een verloop gaat niet werken...je zult iets als dit nodig hebben dus.
Dan heb je uiteraard ook software nodig die dat signaal kan "capturen"... Wat gebruik je daar voor..?
Tot nu toe staat er geen enkele bruikbare info in je vraag...
 
nou gewoon een video recorder op pc aan sluiten ik heb er een kabel ervoor . en ik gebruik debut video
capture er voor

ik ga dus van de video recorder s-video uit . naar usb pc in
 
Heb je een plaatje van die kabel die de verkoper jou heeft aangesmeerd?
Enkele kabel gaat niet werken.
Optie van Scrapheap is dan zeer zeker de moeite waard.
 
@ Johan,

ik heb een verloop van s-video (tulp) naar usb , als ik het aansluit vindt me pc het niet . gaat om een video recorder
heb ik drivers of iets dergelijks nodig . volgens de verkoper was het plug en play , maar nee dus
Is de pc een desktop of een laptop?
Met een laptop heb ik geen ervaring. Naar mijn weten heeft een laptop geen S-video aansluiting.

In het verleden heb ik al mijn video-banden gedigitaliseerd middels een zelf samengesteld desktop die daarvoor speciaal is gebouwd.
Is het een desktop dan hebt je een Capture kaart nodig, in het verleden gebruik ik Pinnacle PCTV Pro.
En een Creative Sound Blaster kaart (in de desktop) met een Compositor/cinch en/of een S-video aansluiting, daarop sluit je de juiste kabel aan de Scart-adapter, dat aan de Video Recorder is aangesloten.
Vervolgens van de Scart-adapter een kabel naar de S-video aansluiting op de Capture kaart.
De software dat ik gebruik was Pinnacle Studio PCTV, dat bij de Capture kaart behoort.
Heb nog een plaatje van toen bewaard:

Schermafbeelding 2019-10-13 om 19.45.09.jpg


Let wel op dat je ook een snelle desktop moet hebben met voldoende schijfruimte, en een VCR liefst met 6 koppen (een VCR met 4 koppen werkt trager).
Het digitaliseren van VHS banden, zou je moeten zien als een hobby. Het vergt zeer veel tijd & geduld, en als de desktop bezig is met het digitaliseren kunt je niets met de desktop doen.

Tegenwoordig kunt je een 'bedrijf' laten doen voor een schappelijke prijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan