• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule die betrekking heeft op de actieve regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Beste Helpmij'ers,

Bestaat er een formule in een excel cel die dezelfde functie heeft als onderstaande VBA-code?
Code:
Range("K" & [COLOR="#FF0000"]Target.Row[/COLOR])

In mijn situatie heb ik in cel D12 de volgende code:
Code:
=ALS(Balansfout <>  0;"Balansfout";"")

Nu is het de bedoeling dat bovenstaande formule alleen uitgevoerd mag worden wanneer in de actieve regel in kolom K of L een willekeurig bedrag staat. Wanneer de betreffende cellen in deze kolommen leeg zijn, dan mag bovenstaande formule niet uitgevoerd worden. Het gaat dus om een formule in Cel D12 en niet om een VBA-code.

Alvast heel erg bedankt.

Robert
 
Laatst bewerkt:
Beetje op de gok zonder voorbeeldje, maar zo iets?

Code:
=ALS(K1="";"";ALS(L1="";"";ALS(Balansfout <>  0;"Balansfout";"")))
 
Bedankt voor jouw antwoord.

Volgens mij klopt het niet omdat jouw formule wijst naar K1 en L1, maar hoe zit het als ik bijvoorbeeld in regel 10 sta, dan moet de code K10 en L10 zijn. Ik ben op zoek naar een formule waar het niet uitmaakt in welke regel je staat, de formule moet dan voor iedere regel van toepassing zijn.
 
Formules kennen geen actieve regel. Deze worden berekend of niet. Dus wat het moet worden? Als het een simpele cel verwijzing is dan kan je beter het bestand plaatsen.
 
Ik was al bang dat formules geen actieve regel kennen, mocht hier een alternatief voor zijn dan hoor ik dat graag.

In het voorbeeldbestand gaat het erom dat het systeem de formule in D12 activeert wanneer in kolom K of L een bedrag wordt geplaatst. Wanneer in de actieve regel één van deze kolommen niet is gevuld, dan moet de formule in cel D12 niet geactiveerd worden. Dus in dit voorbeeld: in regel 13 moet de formule worden geactiveerd en in regel 14 niet.
 

Bijlagen

  • Formulecode.xlsm
    325,9 KB · Weergaven: 28
Niks van te begrijpen

Er staat niets anders dan =Als(G3=G3) dit is altijd waar. G3 is overigens leeg dus dat werkt ook niet echt mee.
 
dat klopt, omdat het een giga groot bestand is, heb ik een compilatie gemaakt en even een fake formule aangemaakt. Het gaat mij erom dat de code in D12 wordt geactiveerd wanneer ik in een willekeurige regel sta en kolom K of L in die regel is gevuld.
 
Er staat geen code in D12. Er kan uberhaubt geen code in cel staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan