form geeft de waarden niet weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Hallo,
Ik schrijf in het onopen event:

Code:
Dim db As Database
Dim TB As Recordset
Dim f As Form
Dim sql As String
Set db = CurrentDb()
sql = "SELECT VOORSCHR.* FROM VOORSCHR WHERE VOORSCHR.identif = " & [Forms]![lijst_voorschriften]![Cbballe_voorschriften].Column(0)
Set TB = db.OpenRecordset(sql)
Set f = Forms![Weergave Voorschrift]

als de form geopend is zie ik:

naam.jpg

wat doe ik hier weer fout?

Kan ik eigenlijk op de een of andere manier de inhoud van een recordset bekijken?
Wat is eigenlijk het verschil tussen OnOpen en OnLoad

Bedankt
JP
 
eerste deel van de vraag is opgelost...
Recordsource vergeten
 
Tweede deel dan maar :). Een formulier kent verschillende triggermomenten. Die worden in een vaste volgorde uitgevoerd. Bij het starten van een formulier zijn dat er drie, in deze volgorde: Openen --> Laden --> Aanwijzen.
Bij elke gebeurtenis kun je het formulier iets laten doen. Openen wordt gebruikt om het formulier in te stellen; er is nog geen dataset geopend. Denk aan positionering, kleuren, grootte etc. Laden vult het formulier met de datasets. Op dat moment vul je het formulier met data uit tabel of query. Daar kun je dan vervolgens manipulaties mee doen. de gebeurtenis <Bij Aanwijzen> wordt óók bij het laden uitgevoerd, en verder ook bij elke recordverplaatsing. De eerste twee worden maar één keer uitgevoerd.

In het geval van de vraag over het aantal items in een keuzelijst, maakt het niet uit wanneer je dat opvraagt; keuzelijsten hebben. Tenzij je de bron later vult, hebben alle gebeurtenissen gelijk al de Listcount tot hun beschikking.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan