• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getrapte validatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

radar

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Berichten
242
getrapte validatie, waarbij keuzemogelijkheden afkomstig zijn vanaf ander tabblad.

In bijlage zou ik graag het veld g3 gevuld hebben met straat naam uit lijst afhankelijk van de keuze van de plaats in D3.

De keuzelijsten staan op tabblad Plaatsnamen_straten.
De bereiken hebben naam gekregen van de plaats.

Als dit op zelfde tabblad staat volstaat de functie indirect(); nu komt info van ander tabblad en is alleen indirect() niet voldoende.
Wat zou er in bronveld moeten staan om gewenst resultaat te krijgen ?

Radar
 

Bijlagen

  • getrapte validatie vanaf ander tabblad.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 37
Dat dacht je maar, als je met benoemde bereiken werkt is het om het even op welk blad ze staan.
 
Inderdaad !
had ik niet getest in voorbeeldbestand.
In "echt bestand"krijg ik geen uitrolmenu; dat was op gelijke wijze opgebouwd.
Bevat vertrouwelijke informatie en kan ik dus niet toevoegen.
Maar oké, het kan dus; aan mij om op zoek te gaan waar het mis gaat in dit bestand.
 
Ik heb in eerste instantie naam gegeven aan bereik via naamvak; nu heb ik dit gedaan via formules naambeheer, maken o.b.v. selectie.
Nu lukt het in elk geval wel...
Geen idee waar het mis is gegaan; bij selectie van het bereik zahg ik ook de toegekende naam ook terug in naamvak.
 
Gaat een interessant bestand worden als je alle plaatsnamen in Nederland wil opnemen.
 
Alsnog dank Emields om me weer terug op het spoor te zetten !

@V en A: enkele monopoly straten in voorbeeld bestandje zijn afdoende geweest....
 
Gestructureerde data maakt het werken met deze data een stuk eenvoudiger. Er zijn nog veel meer en betere oplossingen voorhanden.
 

Bijlagen

  • Monopoly.xlsx
    87,5 KB · Weergaven: 46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan