• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

dartfreak1987

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2014
Berichten
65
Hallo,

ik heb een bestandje waar ik een gesorteerde lijst in wil hebben

In het voorbeeld zie je dat in een inschrijflijst heb.
In die lijst schrijf ik iedereen in en dan komt voor de naam (als de spelling correct is) een a,b,c of d te staan
Nu is het dus de bedoeling dat als de a ervoor komt te staan dat die deze naam doorzet naar een lijst voor die letter
In kolom H zouden dan de mensen met een a voor hun naam komen, in kolom M met een b voor hun naam, in kolom R met een c voor hun naam en in kolom W met een d voor hun naam
Nu heb ik wat geprobeerd maar dan krijg ik alleen telkens dezelfde naam overal te staan.

Ik weet dus nu niet wat ik hier moet doen

Hoop dat het duidelijk is en dat jullie mij kunnen helpen

Mvg Dartfreak
 

Bijlagen

  • inschrijflijst.xlsx
    340,9 KB · Weergaven: 269
Een optie in bijlage. Let op: het betreft matrixfuncties, die moet je afsluiten met Control+Shift+Enter.

Ik heb de zoekfunctie in kolom B ook gecorrigeerd, en de opmaak toegepast op 200 regels i.p.v. op meer dan 1 miljoen....
 

Bijlagen

  • inschrijflijst (AC).xlsx
    53,5 KB · Weergaven: 46
Dankjewel,
Ook bedankt voor de opmaak maar nu zijn er 900 regels weg in het zoek gebied want in aa en ab stonden een totaal van ongeveer 1100 namen;)

Basis formules ken ik wel maar die matrix formules dus niet


Nu alleen nog een andere vraag.
ik kan het tabblad niet verplaatsten naar het bestand waar het in moet
En kopieren gaat helaas ook niet
Hoe kan ik dit oplossen
 
Laatst bewerkt:
Waarom gaat dit niet? Welke foutmelding krijg je?

Haal trouwens ook eens de opmaak weg uit alle kolommen, zijn ook 20.000 stuks... Kolommen die je niet gebruikt kun je verbergen.
 
Waarom gaat dit niet? Welke foutmelding krijg je?

Haal trouwens ook eens de opmaak weg uit alle kolommen, zijn ook 20.000 stuks... Kolommen die je niet gebruikt kun je verbergen.

Krijg de melding dat de doelmerkmap minder rijen en kolommen bevat.
dan zegt die dat kopieren en plakken we zou werken maar dan werken de formules niet meer
 
ik kan het tabblad niet verplaatsten naar het bestand waar het in moet

Krijg de melding dat de doelmerkmap minder rijen en kolommen bevat.

Probeer je dan te verplaatsen naar een bestand met extensie .xls?

Zo ja, sla dat bestand dan eens op als .xlsx/xlsm/xlsb
 
Nog een optie: waarom kopieer je de formules niet naar je eigen werkblad?

Wel eventueel de verwijzingen aanpassen (NIET die van RIJ(A1), en daarna afsluiten met Control+Shift+Enter)
 
Nog een optie: waarom kopieer je de formules niet naar je eigen werkblad?

Wel eventueel de verwijzingen aanpassen (NIET die van RIJ(A1), en daarna afsluiten met Control+Shift+Enter)

dit heeft inderdaad geholpen

nogmaals dankjewel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan