• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule aanpassen voor betere tellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

barendrecht82

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2013
Berichten
230
Hoi,

Hierbij een urenregistratie voorbeeld die ik een beetje heb omgebouwd.

Nu wil ik in kolommen met dagen het volgende vermelden:

Indien iemand heeft gewerkt wil ik het aantal uur invoeren die hij heeft gewerkt. Dit moet dan in kolom NJ als totaal worden opgevoerd. In kolom NK en NL wordt er nu alles opgeteld wat niet de bedoeling is.

Hier moet dus de letters zoals ziek enz worden opgeteld. Hoe kan ik dit aanpassen?
 

Bijlagen

  • Versie2.xlsm
    68,2 KB · Weergaven: 43
Verdiep je eens in de formules AANTAL.ALS/SOM.ALS of AANTALLEN.ALS/SOMMEN.ALS enz.

De omschrijving van wat je wilt bereiken en het voorbeeld is mij verder te onduidelijk om een meer specifiek antwoord te geven.
 
Ik zou sowieso niet voor deze opzet kiezen. Leg je data vast in 1 tabel en genereer vanuit deze tabel de overzichten. Hoe ga je bijvoorbeeld vastleggen als iemand 2 uur verlof opneemt? Hoe wil je dat zien in het overzicht? Hoe ga je dat in een meerjarig overzicht verwerken?
 
Hoi,

Wij hebben veel mensen in dienst ik moet dus voor elke persoon een urenstaat opvoeren in excel waar ik alles in bij moet kunnen houden.

Ik snap dat je in 1 blad alle data wilt verzamelen en vandaar uit rapporten laat genereren, maar hoe verwerk je dan ziekte dagen, verlof dagen soms halve dagen of kwartieren?
 
Gewoon in een tabel
Naam, Datum, Uursoort, Uren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan