• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde ActiveX invoervak gebruiken in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Symphysodon

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2012
Berichten
468
Beste forummers,

Weet iemand de formule om de waarde van een ActiveX keuzelijst met invoervak te gebruiken?
Ik heb nog niet iets kunnen vinden op het net.

Alvast bedankt

Mvg
Marco
 
Je moet een linked cell instellen in de properties. Dan kan je daarnaar verwijzen met je formule.
 
Hoe kun je voorkomen dat er nog iets ingevuld kan worden achter het invoervak? Als ik de desbetreffende cel vergrendel en vervolgens het invoervak wil gebruiken krijg ik een melding dat de cel vergrendeld is en kan vervolgens geen keuze maken. Ik kom overigens alleen achter het invoervak met de pijltjestoetsen, met de muis kom ik in het invoervak.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou dat hele invoervak wegdoen en gewoon Gegevensvalidatie gebruiken. ActiveX controls kennen de nodige problemen zoals dat ze nogal eens uit zichzelf verschuiven en van afmetingen veranderen. Sowieso verplichten die dingen je ook om de muis te gebruiken om "erin" te komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan