Nieuwe router: AC of AX?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Mijn huidige router begint kuren te vertonen. Problemen met aanmelden op de WiFi, wifi valt soms uit dus ik wil voor een nieuwe gaan kijken.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een TP-Link Archer C3150. Dit is een snelle AC router met Link Aggregation en dat is weer mooi voor mijn NAS.

Maar na een kijkje op de website van TP-Link zag ik ook dat er twee betaalbare AX routers zijn, de AX10 en de AX50.

De AX50 valt in dezelfde prijsklasse als de C3150 maar heeft op papier een lagere snelheid en geen Link Aggregation.

Toch hoor je dat AX routers door een efficiënter gebruik van de WiFi sneller is.

Maar de tot voor kort op de markt zijnde AX routers waren extreme gaming routers die ook op papier al veel snellere WiFi hebben dan de meeste AC routers.

Dus nu sta ik voor de keuze een op papier snellere AC router of een op papier minder snellere maar efficiënter werkende AX (voor de duidelijkheid dit is de nieuwe WIFI6) router, welke ook sneller zou werken zonder dat je al draadloze clients gebruikt zonder AX technologie.

Zijn er al mensen die een AX router hebben?
Zo ja, wat is jullie ervaring met de AX router icm met AC of N clients?

Graag jullie ervaringen en advies.

Alvast bedankt.

Mvrgr.

Nossie
 
Je kunt nog zo'n snelle router kopen aar als de laptop / foon etc. niet met de specificaties van de router mee kan wat snelheid zal het nooit sneller worden als wat het verbonden toestel aan kan.
Anders gezegd: als je geen plannen hebt om de WiFi-kaart van je laptop te vervangen / andere laptop / foon met hogere WiFi-standaard te kopen, dan maakt het geen ruk uit welke je kiest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan