HP All in One 3833 (kleurenprinter)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Genkenaar

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2016
Berichten
22
Ik kocht deze zomer een HP All in One 3833 kleurenprinter. Na installatie werkte alles perfect tot er een elektriciteitsstoring optrad.
Nadien kreeg ik de printer op geen manier meer aan de praat via de laptop (draadloos - WIFI verbinding).
Testpagina drukt hij wel nog af vanaf het toestel.
Ik vond mijn CD niet terug en heb dan op HP gekeken voor de software en daar vond ik de software voor de 3800 serie, helaas print deze enkel zwart-wit en geen kleur.
Heeft iemand dezelfde printer en kan mij de drivers voor Windows 10 64-bit bezorgen?
Alvast bedankt.
 
Dit is de ZWART/Wit driver die ik al downloadde. Deze werkt niet voor KLEUR.
Bedankt voor de reactie maar is niet de oplossing voor mijn probleem.
 
Ik kan mij de tijd niet herinneren dat er aparte drivers waren voor zwart/wit en/of kleur, dat is nieuw voor mij....
Heb de afgelopen jaren heel wat HP printers en multi-functionals geïnstalleerd maar dit nog nooit tegengekomen.
Ben dus heel benieuwd waar jij het op baseert dat het een driver voor zwart-wit zou betreffen..??
Dat de kleur bij jou niet werkt heeft mijns inziens niets met de driver te maken...
 
Jouw standaard instelling staat dan op Z/W .... bij de printer opties/instellingen.
Das goed... want dan wordt er geen dure kleuren inkt verspilt....:thumb:
Dus dat moet je aanpassen.
 
Scrapheap, ik heb bij de printerinstellingen gekeken en er is nergens een optie om kleur of zwart/wit aan te duiden, dus dan maak ik eruit op dat het een driver is om enkel zwart/wit af te drukken.

Route99, je hebt gelijk dat als je geen kleur wilt en de prijs er niet voor wilt betalen dat het goed is om zwart/wit te drukken. Ik heb een kleurenlaserprinter die niet zo'n mooie kleuren drukt en voor het weinige dat ik het nodig heb gebruik ik die. Maar de HP All in One 3833 heb ik juist gekocht voor DIE keer dat ik MOOIE kleuren nodig heb om die dan te kunnen gebruiken. Het is dan zonde om net die CD-rom te missen terwijl al de rest samen ligt en de driver op het internet enkel zwart drukt. Dat is de rede dat ik hem absoluut in kleurmodus wil krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Via Google zou....dit wel eens de oplossing kunnen bieden.
Volg de procedure om de settings en de installatie goed te krijgen:
https://h30434.www3.hp.com/t5/Inkje...t-print-in-color-all-of-a-sudden/td-p/6707184
en vervolgens installeren ze gewoon weer het hele pakket die iedereen kan downloaden:
https://support.hp.com/us-en/driver...e-printer-series/7172321/swItemId/mp-147826-2

Ben benieuwd.

Heb zo gezocht nu.

Helaas heeft mij dit ook niet dichter bij een kleuroptie gebracht. Hij blijft alleen Zwart/wit afdrukken.
 
Stap 1: De printerdriver opnieuw installeren (alleen Windows)
Als u geen kleur kunt printen vanaf een Windows-computer, verwijdert u de printersoftware en installeert u deze opnieuw. Sla deze stap over als uw printer in kleur kan printen.

Verwijder de printer uit de lijst met apparaten.
Ga voor stappen voor het verwijderen van de printer uit de lijst met apparaten naar De printersoftware verwijderen (Windows).
Ga naar HP Klantenondersteuning - Software en drivers downloaden en installeer de laatste software voor uw printer.

Probeer af te drukken. Als met deze stappen het probleem is opgelost, hoeft u niet verder te gaan met de probleemoplossing.
Stap 2: Legitieme HP inktcartridges gebruiken
HP raadt u aan legitieme inktbenodigdheden van HP te gebruiken. HP kan de kwaliteit of betrouwbaarheid van cartridges van andere fabrikanten of opnieuw gevulde cartridges niet garanderen. Als u geen legitieme HP cartridges gebruikt, kunnen problemen wellicht niet worden verholpen met de stappen in dit document. Om de echtheid van de cartridges te controleren, gaat u naar de webpagina van HP over vervalste (in het Engels).

opmerking: Ruwe behandeling in de winkel of tijdens de installatie kan afdrukkwaliteitsproblemen veroorzaken bij nieuw geïnstalleerde inktcartridges. Als u afdrukproblemen met nieuw geïnstalleerde cartridges vaststelt, wacht u een paar uur tot het automatische onderhoudsproces is voltooid en probeert u opnieuw te printen.

https://www.youtube.com/watch?v=7pvypzFQNxU
https://answers.microsoft.com/nl-nl...ndows-10/306378ac-951c-431c-b529-9ee681b4bb59
 
Laatst bewerkt:
Helaas geraak ik niet door dit probleem.
Heb deze tips opgevolgd zonder resultaat.
Hulp is dus nog steeds welkom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan