Laptop advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimGoo

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Berichten
139
Ik ben lid van een videoclub en onze apparatuur is aan vervanging toe. De apparatuur wordt gebruikt om films mee te vertonen van verschillende beelddragers, DVD en USB stick ed.
We denken er aan om een nieuwe laptop te kopen die we gaan gebruiken voor het afdraaien van films via een beamer op een groot scherm. Het geluid gaat via een mengpaneel naar de geluidsboxen.
Waaraan moet de laptop voldoen om die te kunnen gebruiken voor dit doel? Hij moet dus films kunnen draaien, die de leden gemaakt hebben, in AVHCD, MPEG2 en MPEG4 en opgenomen met 1080x1920i en 1080x1920p.
Wie kan mij advies geven over de laptop en dan denk ik aan bv. de kracht van de processor, de geluidskaart en het interne geheugen enz.
 
Wat is het budget?
De penningmeester van de videoclub zal wel wat in het hoofd hebben?

Welke aansluitingen voor de beamer of een later een groot TV scherm, toekomstbestendig, moeten er op zitten?
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reactie. Er moet een HDMI aansluiting op zitten om de beamer aan te sturen. De penningmeester is nog even voorzichtig, maar er zit een grens op van €500.
 
Met die prijs kom je wel in de budget systemen, niet erg stevig en weinig opties, vaak wel HMDI.
Kijk hier eens tussen en stel de filters bij, HMDI is al ingesteld:
https://tweakers.net/categorie/496/...xwWigFo5Y0YFzSRsmYv4bT-jK3WiZyW5KZnOYOudkuq4_

Of overweeg een refurbished, je koopt dat een laptop van enkel jaren oud (2-4 jaar vaak), maar uit een dure klasse 1000-2500 euro voor afhankelijk hoe oud, tussen de 300-600 euro, maar kijk dan wel goed uit wat je koopt en waar.
Die laptops, vooral de wat zwaardere types, zijn vak net zo snel als de huidige budget laptops rnd de 500 euro soms zelf met een betere video kaart. Voor weinig geld (ma 3 tientjes) kun je er Win 10 bij kopen of het zit er al op.
Remarkt.nl is ok, maar check wel resolutie effe via de mail, er zijn vaak zo veel uitvoeringen.
Ook bij Remarkt.nl mag je zonder verantwoording binnen 2 weken de laptop terug sturen.
Ze hebben een uitstekende service/garantie vind ik, maar zijn niet helemaal de goedkoopste.
Leg ze anders jouw vraag voor of ze een geschikte hebben of verwachten binnen te krijgen, want de handel is tuurlijk erg vluchtig... tis maar wat er binnen komt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan