Verzenden/ontvangen emails op een bepaald tijdstip van de dag

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikik

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2017
Berichten
125
Hey Hey Allen,


Ik vroeg me af of het mogelijk is om in te stellen dat e-mails automatisch op een bepaald tijdstip van de dag worden ontvangen en verzonden.

Voorbeeld:

Alle mails die ik opstel en verzend worden automatisch om 10:00 verzonden.
Maar, daarnaast ontvang ik ook slechts alle ontvangen e-mails om 10:00.

Op deze manier kan je in je mailbox werken zonder continue e-mails te ontvangen.

Alvast bedankt,
Rikik
 
welke versie van outlook gebruik jij ?
 
zou dit iets voor jou kunnen zijn .
 
Als je de tip van puppie opvolgt, dan wordt de verzending van berichten uitgesteld, maar je concentratie wordt nog steeds verstoord door nieuwe binnenkomende berichten. Het is heel menselijk om dan toch even te kijken naar de inhoud van zo'n nieuw bericht in Postvak IN, maar het houdt je wel van je werk af.

Ik heb voor jou geen geautomatiseerde oplossing, maar een handmatige oplossing. Hij kost je iedere dag maar liefst 3 muisklikken. Vind je dat 3 muisklikken teveel, dan lees je niet verder. Denk je dat 3 extra muisklikken per dag te doen zijn, dan lees je wel verder.
De instructies hieronder zijn voor Outlook 2016, omdat ik die versie gebruik. In Outlook 2013 zal dat vrijwel hetzelfde zijn.

Vandaag: slechts 2 extra muisklikken
In de menubalk van Outlook klik je op Verzenden/Ontvangen en daarna klik je op de knop Offline werken.
De knop Offline werken wordt bij mij dan grijs. Dat betekent dat ik offline werk en dat er geen nieuwe e-mails meer binnen zullen komen.
(Het kan zijn dat in Outlook 2013 die knop niet grijs wordt, maar blauw. Zelf even kijken. Maakt niets uit voor de werking)
Ik kan hierna rustig alle binnengekomen mails in Postvak IN gaan lezen en beantwoorden.
Wanneer ik klaar ben met het beantwoorden van een mail, klik ik op Verzenden. De mail wordt dan niet echt verzonden, want ik werk immers offline, maar hij komt in Postvak UIT.
Dat doe ik met alle mails.
Daarna ben ik helemaal klaar met Outlook voor vandaag.

Morgen, en alle dagen daarna: 3 muisklikken
Om 10:00 uur (het hoeft natuurlijk niet iedere dag op hetzelfde tijdstip; doe het wanneer het jou uitkomt) klik ik in de menubalk van Outlook op Verzenden/ontvangen. Daarna klik ik op de knop Offline werken. De knop Offline werken wordt wit. Dat betekent dat ik weer online werk.
Ik klik op de knop Alle mappen verzenden/ontvangen.

5dad922bd07a1-Ashampoo_Snap_2019.10.21_12h47m51s_002_.png


De mails die in Postvak UIT staan, worden dan verzonden en alle nieuwe e-mails stromen binnen in Postvak IN.
Wanneer die toestroom van nieuwe mails stopt, klik ik weer op de knop Offline werken. Ik kan nu weer in alle rust mijn binnengekomen e-mails gaan verwerken.

Zie ook hier voor het overschakelen van de offline- naar de onlinemodus: https://officegrip.nl/hoe-schakel-je-in-outlook-van-de-offline-naar-de-onlinemodus/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan