Diagonaal in afbeeldingen / invoervelden / knoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

abbcdcg

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
Berichten
61
Goedeavond,

Op een van de laptops met W10 krijg ik ineens het fenomeen dat door afbeeldingen (jpg), knoppen (Excel) invoervelden (Browser) diagonalen worden getrokken van links boven naar rechts onder. Ik kan het daarom ook niet naar een browser refereren, of enkel naar Excel. Dit laptop is voorzien van de laatste update's. De driver van de grafische kaart zou ik na moeten zien. Omdat het echter selectief is kan ik er geen vinger op leggen.

Ik heb twee voorbeelden. Omwille van de data heb ik deze wel moeten droppen....

IMG_8272.jpg

IMG_8271.jpg
 
Ik heb dat ook wel eens gehad maar helaas weet niet precies meer de oplossing. De eerste tip is denk ik de meest waarschijnlijke. Probeer het volgende:

Een ander Windows thema, misschien Aero thema inschakelen.

Geef bij de beeldinstellingen de juiste verversing frequentie en resolutie in als de monitor heeft.

Schakel hardwareversnelling uit. Bij hardwareversnelling zou de grafische kaart moeten samenwerken bij meer taken dan gebruikelijk maar veel videokaarten kunnen dit niet goed. Dat staat in browser instellingen en mogelijk bij de BIOS/UEFI instellingen of het grafisch stuurprogramma.

Een geschikte grafische driver zoeken is een goed idee want zonder die driver doen grafische kaarten het niet. Kijk hiervoor bij Apparaatbeheer en Drivers van Grafische adapters. Test het schuiven en scrollen. Probeer gerust een oudere driver/stuurprogramma.

In Google heet het "diagonal tearing" helaas zag ik dat juist vooral browsers dit doen. Die passen ook het meest hardwareversnelling toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan