Enqueteresultaten verwerken in Access......of toch in Excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedenk wel: databases bouwen is, binnen de automatisering, één van de moeilijkste dingen om te leren. Je hebt een paar keer aangegeven dat je geen of zeer weinig kennis hebt van Access, en dat is, op zijn zachts gezegd, geen beste basis om aan zo'n best pittige klus te beginnen. Ik hoop niet dat je op dezelfde wijze ook een doe-het-zelf cursus open hart chirurgie overweegt :).
 
Dag ejdb,

volgens mij ga je teveel uit van je vragenlijst. Ik zou eerst een werkbare database maken waarmee je gemakkelijk kan opvragen welke lesgever, welke lessen kan geven wanneer en waar. Zelf heb ik momenteel geen tijd om een compleet projectvoorbeeld voor iemand uit te werken, maar volgens mij zijn daar op het internet genoeg voorbeelden van of Octafish kan je wel zo een voorbeeld aanmaken.

Pas als je zo een database hebt ga je kijken naar je enquete vragen en ga je het probleem oplossen hoe je met deze enquete resultaten je database correct kan opvullen of later de gegevens erin aanpassen. Waarschijnlijk zal je de enquete resultaten moeten importeren in tussentijdse werktabellen en de gegevens van daaruit naar je echte database pompen.

Vriendelijke groeten
Noëlla
 
Dag ejdb,

volgens mij ga je teveel uit van je vragenlijst. Ik zou eerst een werkbare database maken waarmee je gemakkelijk kan opvragen welke lesgever, welke lessen kan geven wanneer en waar. Zelf heb ik momenteel geen tijd om een compleet projectvoorbeeld voor iemand uit te werken, maar volgens mij zijn daar op het internet genoeg voorbeelden van of Octafish kan je wel zo een voorbeeld aanmaken.

Pas als je zo een database hebt ga je kijken naar je enquete vragen en ga je het probleem oplossen hoe je met deze enquete resultaten je database correct kan opvullen of later de gegevens erin aanpassen. Waarschijnlijk zal je de enquete resultaten moeten importeren in tussentijdse werktabellen en de gegevens van daaruit naar je echte database pompen.

Vriendelijke groeten
Noëlla

Ja, ik begrijp wat je zegt, maar ik heb een handvat nodig om verder te kunnen gaan. ik ga wel verder googlen. Bedankt voor het meedenken
 
Ik zie dat de QUOTE knop nog steeds een onweerstaanbare aantrekkingskracht heeft :). Daar zijn cursussen voor :D.
Ik zal je voorbeeldje nog eens bekijken binnenkort. Als je wederom belooft niet nodeloos te quoten :).
 
hahahaha deze kon ik verwachten. maar ik kon het toch niet weerstaan omdat het al zo lang geleden was hahaha.....nou ok dan , beloofd! ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan