Netwerk valt weg op pc, smarthpone en andere toestellen houden wel verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

marre123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Berichten
42
Heb sinds enige tijd last dat mijn netwerk om de x aantal tijd een paar minuten wegvalt op mijn pc.
Het wifi icoontje rechtsbeneden houd gewoon zijn volle streepjes maar toch laad niks meer in mijn browser.
Op andere apparaten kan ik gewoon surfen dus lijkt het me ergens aan mijn pc te liggen.

Heb al mijn netwerk usb stick vervangen maar zonder succes(buiten sneller internet)
Heb al vanalles aan het zoeken geweest maar kom er gewoon niet op uit waar het zit...
 
Heb je, op het moment dat internet wegvalt, al eens gecontroleerd of de pc dan via die stick wel een IP-adres heeft / krijgt die binnen je netwerk-range ligt..?
 
Controleer eens of de verbinding op de pc niet op "openbaar" staat. Zo ja, zet hem dan op "particulier"
Windows 10 heeft de rare gewoonte om de internetverbinding standaard op openbaar te zetten
 
Controleer eens of de verbinding op de pc niet op "openbaar" staat. Zo ja, zet hem dan op "particulier"
Windows 10 heeft de rare gewoonte om de internetverbinding standaard op openbaar te zetten

Heb netwerkdetectie op uitschakelen gezet. Voorlopig met succes enkele uurtjes op pc gezeten en internet nog niet uitgevallen.
Even afwachten nu.
 
Was een tijdje goed, week geleden terug problemen.
Netwerk viel na 15tal seconden weg, vliegtuigstand op en af en had weer 15 seconden internet.
Had toen maar is mijn oude netwerk adapter erin gestoken en toen had ik continu internet. :shocked:

Ging daarna terug een tijdje goed tot vandaag, excact hetzelfde probleem. Terug mijn nieuwe netwerk adapter erin en probleem opgelost.
Netwerkcontrole spreekt altijd van gateway fout of dns probe finished no internet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan