TP-LINK 450 Mbps dual-band wireless N gigabit router verbonden met modem 150 Mbps

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello mededenkers,

Ik heb een telenet modem( abonnement Wigo home S waarmee ik kan surfen aan 150 Mbps op het internet. Ik heb ook een TP-LINK 450 Mbps dual-band wireless N gigabit router met een data overdracht van 450 Mbps die aan de telenet modem is gekoppeld..Nu vraag ik me af wanneer de data het snelst wordt doorgegeven. Blijft de transmissie van de data aan 150 Mbps van de telenet modem ook gelden als de router is aangekoppeld of verandert die naar 450 Mbps?
grtz,
gilberto :)
 

Bijlagen

  • router 2.jpg 3.jpg
    router 2.jpg 3.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 82
  • router.jpg
    router.jpg
    85,6 KB · Weergaven: 85
Die blijft uiteraard 150 Mbps omdat dat de snelheid van je abonnement is.
Die snelheid bepaalt alles.
Als je gebruik zou willen kunnen maken moet je het abonnement verhogen en dan nog zul je die 450 Mbps nooit halen omdat WiFi altijd verlies kent.
Je zou in dat geval ook 2 verbindingen met de WiFi moeten opzetten, 1 op 2,4 Ghz en 1 op 5 Ghz.
 
TP-LINK 450 Mbps dual-band wireless N gigabit router verbonden met modem150 Mbps

Thanks. Als ik het goed begrijp dient een router ondanks zijn snelheid transmissie van 450 Mbps uitsluitend om pc 's of laptops te kunnen aansluiten op de ethernet ingangen, en om de data met de snelheid van de telenet modem draadloos of met kabel te transporteren. Dus de TP-LINK router kan alleen zijn snelhied van 450 Mbps benutten als deze dezelfde is van de telenet modem. Is dit juist?
grtz,
gilberto :)
 
Nee dus.
Die 450 Mbps slaat alleen op de max. snelheid van de verbinding via WiFi, de ethernet-poorten kunnen hedendaags normaliter 1 Gb snelheid leveren, afhankelijk van het model router.
Helaas vermeldt je dat model niet...
Op deze pagina wordt het duidelijk vermeld dat die 450 Mbps alleen van toepassing is voor WiFi verbindingen..
Dit model heeft echter geen Gb maar 100 Mbps LAN poorten...
Je zult die 450 Mbps via WiFi alleen halen als de snelheid van je internetverbing minimaal zo snel of sneller is als die 450 Mpbs en het ontvangende toestel ( laptop of pc ) moet ook over een WiFi-adapter beschikken die deze snelheid aan kan.
 
TP-LINK 450 dual-band wireless N gigabit router verbonden met modem 150 Mbps

Nogmaals bedankt. Die 450 Mbps slaat alleen op de max. snelheid van de verbinding via WiFi, de ethernet-poorten kunnen hedendaags normaliter 1 Gb snelheid leveren, afhankelijk van het model router.
Helaas vermeldt je dat model niet...

Het model nummer staat vermeld op de jpeg foto die ik heb bijgevoegd bij de vorige post. Het is: Model no :TL-WR2543ND
Wifi is dus draadloze verbinding met pc en laptop. Maar mijn internet abonnement bij telenet noemt WIGO HOME S en heeft een transmissie snelheid van 150 Mbps. De basis internet heeft een snelheid van 100 Mbps. 1 Gigabit wordt maar toegekend aan het duurste abonnement dat giga speedboost noemt. Wil ik genieten van een supersnelle data ovedracht van de telenet modem dan moet ik het duurste abonnement nemen en een nieuwe router kopen die over een snelheid van 1 gb beschikt. Ik speel nooit games en kijk ook nooit films op het internet. Ik luister heel weinig naar muziek op het internet, zodat deze snelheid voor mij niet van toepassing is. De topic mag worden gesloten.
grtz,
gilberto ;)
 
TP-LINK 450 Mbps dual-band wireless N gigabit router
Nog een toevoeging:
Product specificaties
Netwerk
Ethernet LAN yes
Ethernet LAN, data-overdrachtsnelheden 10, 100, 1000 Mbit/s
Bekabelingstechnologie 10/100/1000Base-T(X)
VPN eigenschappen PPTP, L2TP, IPsec
Netwerkstandaard IEEE 802.11a, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n, IEEE 802.3, IEEE 802.3ab, IEEE 802.3u
Gevoeligheid ontvanger 270M: -68dBm@10%
130M: -68dBm@10%
108M: -68dBm@10%
54M: -68dBm@10%
11M: -85dBm@8%
6M: -88dBm@10%
1M: -90dBm@8%
Interfacetype Ethernet LAN Gigabit Ethernet

Voldoet aan industriestandaarden IEEE 802.3, IEEE 802.3u, IEEE 802.3ab, 802.11a/b/g/n
Wat vindt je hiervan?
grtz,
gilberto ;)
 
Vriendelijk dank voor jouw antwoord. Als ik het goed begrijp is de snelheid van 150 Mbps van mijn telenet modem van toepassing als ik met mijn laptop of computer werk. Nog een vraagje. Mijn telenet modem staat in een gesloten muurkastje en de TP-LINK 450 Mbps dual-band gigabit N router staat op een tafeltje vrij in de living. Is er verschil in de transmissie overdracht van de data als ik de pc met utp cat 6 kabel op de modem aansluit. Of is het beter dat ik de utp cat 6 kabel op de router aansluit die vrij staat met 3 antennes? Model router is TL-WR2543ND.
grtz,
gilberto :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan