• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere Validatiegegevens in rij of kolom mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
342
Goede morgen,

Ik wil in een kolom (bereik) van prijzen een minimum en maximum getal laten invullen. Dit lukt zonder probleem.
Nu wil ik echter tevens dat in die betreffende kolom (bereik) tevens niet toestaan dat daar een dubbele waarde in voorkomt.
Heb al van alles geprobeerd, maar het lukt mij niet, want als ik een nieuwe validatie ingeef (zie tekst in bijlage) wordt de validatie die reeds was ingegeven verwijderd.

Hoe eventueel op te lossen, hetzij met validatiegegevens hetzij met formule.

Met vriendelijk groeten en alvast bedankt voor de genomen moeite

Math
 

Bijlagen

  • Validatie probleem.xlsx
    23,7 KB · Weergaven: 29
Misschien de validatie aanpassen naar formule?
Code:
=EN(AANTAL.ALS($K$8:$K$35;K8)=1;REST(K8;1)=0;K8>0;K8<261)
Deze checkt op gehele getallen van 1 tot 260 en maximaal één keer in de kolom aanwezig.
 
Laatst bewerkt:
Goede middag,

Heb de formule gelijk uitgeprobeerd en werkt perfect. Heb alleen formule aangepast , K2<261, veranderd in K8<260.

Heb geprobeerd om deze formule te kopieren naar andere cel, maar volgens mij kan ik de formule niet kopieren naar de andere formule in gegevensvalidatie of wel.

Bedoel dus de formule kopieren van de gegevensvalidatie kolombereik (bv:K8:K35 naar formule in Kolom L)

Math
 
Staat toch overal K8 in formule in #2?

Deze validatie (paar $-tekens minder dan in #2) kun je trouwens zo op bereik K8:L35 zetten...
Code:
=EN(AANTAL.ALS(K$8:K$35;K8)=1;REST(K8;1)=0;K8>0;K8<261)
 

Bijlagen

  • Validatie probleem (AC).xlsx
    23,6 KB · Weergaven: 26
Goede middag,
Dat bedoel ik niet, de formule in de gegevensvalidatie van de kolom K was goed, alleen heb ik de waarde van K8<261 veranderd in K8<260 anders zou 260 laatste prijs zijn geweest maar dit is 259.
Mijn vraag is nu kan ik de formule van de gegevensvalidatie in =EN(AANTAL.ALS($K$8:$K$35;K8)=1;REST(K8;1)=0;K8>0;K8<261) nu kopieren naar de gegevensvalidatie in de kolom L en daar dan de gegevens aanpassen? K moet L worden en L8>0;L8<165.

Dus in principe alleen de formule aanpassen want na vlucht 2 volgen uiteraard nog meer vluchten.
 
Ja uiteraard kun je de formule in kolom L ook toepassen. Die wordt dan
Code:
=EN(AANTAL.ALS($L$8:$L$35;L8)=1;REST(L8;1)=0;L8>0;L8<165)
 
Nogmaals goede middag,

Ik ga gewoon in iedere kolom waar prijzen komen te staan, de gegevens zelf invoeren en niet kopieren van kolom K bijvoorbeeld naar L, want dan moet toch meer worden aangepast want ook invoerscherm krijgt ander hoogste getal. Ik kan namelijk niet de formule die in de gegevensvalidatie van Kolom K staat rechtstreeks kopieren naar de gegevensvalidatie in Kolom L.
Is gelukkig maar kleine moeite want ik heb het voorbeeld, dus nogmaals bedankt.

Math
 
Goede middag

Ben tegen een nieuw probleempje aangelopen, aangezien ik het overzicht zou willen onderverdelen in een werkblad Prijzen en een Werkblad Punten en niet zoals nu, want gezien het aantal vluchten wordt de opzet te breed voor aantal vluchten met zowel prijzen als punten samen in een overzicht.
Ben wel beetje op weg ermee, maar waar in totaal overzicht volgens formule "nvt" zou moeten komen te staan, komt in het werkblad Punten 1003,9 te staan.
Dus ergens die ik iets fout maar wat weet ik niet.

Indien iemand een andere oplossing weet is die oplossing uiteraard zeer welkom.

Groetjes
Math
 

Bijlagen

  • Validatie probleem.xlsx
    34,2 KB · Weergaven: 21
in C8 staat:
Code:
=ALS('Voorbeeld Late duiven'!K8>Punten!$C$5;"0,0";ALS('Voorbeeld Late duiven'![COLOR="#FF0000"]K8=" "[/COLOR];"nvt";AFRONDEN(($C$5+1-'Voorbeeld Late duiven'!K8)*Punten!$C$6;1)))
maak daar maar eens van:
Code:
=ALS('Voorbeeld Late duiven'!K8>Punten!$C$5;"0,0";ALS('Voorbeeld Late duiven'!K8="";"nvt";AFRONDEN(($C$5+1-'Voorbeeld Late duiven'!K8)*Punten!$C$6;1)))
 
Goede middag,

Bedankt voor uw oplossing welke ik reeds heb opgeslagen. Verder heb ikzelf niet stil gezeten een net zo lang gezocht dat ik ook een oplossing zou vinden hetgeen mij vermoedelijk is gelukt. In ieder geval krijg ik nu de juiste getallen.

Heb bestand een nieuwe naam gegeven en 3 afzonderlijke werkbladen gemaakt; Prijzen, Punten en combinatie van beiden. De laatste heeft mijn voorkeur aangezien ik hierin niet hoef te veranderen van werkblad hetgeen het kopieeren een stuk makkelijker maakt.

Graag gaarne een berichtje aan welk werkblad of bladen U de voorkeur zou geven.

Nogmaals bedankt voor uw genomen moeite.

Math
 

Bijlagen

  • Validatie probleem.xlsx
    40,7 KB · Weergaven: 31
Ik heb geen voorkeur.

M.b.v. Ctrl + PgUp en PgDn wandel je eenvoudig door de tabbladen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan