foto's opslaan in cloud

Status
Niet open voor verdere reacties.

u790105

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2017
Berichten
174
ik hoor veel van foto's op te slaan in cloud
is dat nuttig,en kan ik die foto's terugvinden als mijn laptop kapot is
hoe kan ik cloud installeren,welke website is het beste
wie kan mij helpen
mijn provider = telenet
 
Laatst bewerkt:
Gebruik je al een maildienst die een Cloud gebruikt? Zoals Google of Hotmail/Outlook? Google heeft Google Drive en Hotmail/Outlook heeft OneDrive. Verder zijn er nog meer clouddiensten zoals DropBox. En als je een AppleID hebt kan je iCloud gebruiken.

Ga ook even na hoeveel je in de cloud wilt opslaan. Want vanaf een bepaalde hoeveelheid opslagruimte kunnen er abonnementen aan vastzitten.

Zie ook deze recente review van ComputerTotaal!:
https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/beste-gratis-cloud-diensten-61960/
 
Laatst bewerkt:
Leuk en aardig die cloud opties, ik heb ook een Stack 1TB gratis versie, maar ik gebruik het niet voor permanente opslag, idem voor Dropbox.
Waarom?
Omdat je van die opties niet van op aan kunt, kijk maar terug in de geschiedenis met eerdere opslag

En dit dan bij Dropbox:
https://www.microsoft.com/nl-nl/servicesagreement/
2. Uw Inhoud. Veel van onze Diensten stellen u in staat Uw Inhoud op te slaan of te delen, of materiaal te ontvangen van anderen. Wij claimen geen eigendomsrechten met betrekking tot Uw Inhoud. Uw Inhoud blijft Uw Inhoud, en u bent er verantwoordelijk voor.

a. Wanneer u Uw Inhoud deelt met anderen, stemt u er uitdrukkelijk mee in dat eenieder met wie u Uw Inhoud hebt gedeeld, gratis en wereldwijd Uw Inhoud mag gebruiken, opslaan, opnemen, reproduceren, uitzenden, verzenden, delen, weergeven, communiceren (en op HealthVault verwijderen). Als u niet wilt dat anderen dit kunnen doen, moet u de Diensten niet gebruiken voor het delen van Uw Inhoud. U verklaart en garandeert dat u voor de duur van deze Voorwaarden beschikt over (en zult beschikken over) alle benodigde rechten voor Uw Inhoud die is geüpload, opgeslagen of gedeeld op of door middel van de Diensten, en dat het verzamelen, gebruiken en bewaren van Uw Inhoud door middel van de Diensten geen rechten van anderen schendt. We raden u sterk aan regelmatig back-ups te maken van Uw Inhoud. Microsoft kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor Uw Inhoud of het materiaal dat anderen uploaden, opslaan of delen door middel van onze Diensten.

b. Voor zover noodzakelijk om de Diensten aan u en anderen te leveren (mogelijk met inbegrip van het wijzigen van de afmetingen, vorm of indeling van Uw Inhoud om deze beter te kunnen opslaan of weer te geven aan u), om u en de Diensten te beschermen en om de producten en diensten van Microsoft te verbeteren, verleent u Microsoft een wereldwijde en royaltyvrije intellectuele eigendomslicentie voor het gebruik van Uw Inhoud, bijvoorbeeld, om kopieën te maken van Uw Inhoud of om Uw Inhoud te bewaren, verzenden, anders in te delen, te distribueren via communicatiemiddelen en weer te geven op de Diensten.

Ze claimen de inhoud niet ... maar willen wel alle rechten...
Onbetrouwbare club....

Stack lijkt beter:
https://www.transip.nl/legal-and-security/algemene-voorwaarden/
Jouw rechten
Alle eigendomsrechten (zoals auteursrechten en merkrechten) die rusten op jouw data of andere materialen die je hebt aangeleverd, blijven van jou. De eigendomsrechten die rusten op de door jou bestelde diensten, blijven van TransIP.

Ok, daar heb je je opslag/backup probleem niet mee opgelost...
Hoe ik het doe: Voor weinig geld koop je tegenwoordig 2 externe harde schijven en je maakt backups van al je foto's en data.
En een bewaar je zelf, de ander leg je in een bankkluis, leg je iig ergens neer (bij iemand die je vertrouwt) zodat je ook een exemplaar buiten je huis hebt.
 
100% met route99 eens. Je krijgt maar één garantie, dat al jouw gegevens gestolen (kunnen) worden.

kan ik die foto's terugvinden als mijn laptop kapot is
Dat is toch überhaupt de vraag. Ze staan in de cloud. Heb jij daar dan 100% de controle over? Dacht ik niet. Gebruik gewoon externe HDD's zoals reeds in het advies staat.
 
dank aan allen voor de goede informatie
ik zal mijn foto's opslaan op een externe harde schijf,zoals jullie het voorstellen,en niet in een cloud
 
Top!

En ze zijn zo relatief goedkoop, toch wel 2 ervan en eentje om op een andere plaats op te bergen?
 
:thumb:
Een 500 GB HD in een doosje heb je al voor ca 35 euro.
https://tweakers.net/categorie/334/...npqcGZValKVoYGBjogncmpvokVSlYmFjBeZp6SlbFRLQA
Voor een tientje meer heb je 1TB opslag, in dat zelfde lijstje zichtbaar.
Als je nog een betrouwbare HD hebt liggen, hoef je alleen dat geschikte 2,5 of 3,5" doosje te kopen.

Ik zou het niet met USB sticks doen, die zijn een stuk minder betrouwbaar.

Succes verder!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan