Vaste drive letter toewijzen extern geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Berichten
102
Helaas lukt het me wel om een vaste drive-letter voor een USB-stick of externe harde schijf toe te wijzen, maar bij het inpluggen van die stick in een ander computer, krijgt hij toch weer een andere drive-letter toegewezen en dat moet nou net niet.
Ik doe vrijwilligerswerk in een zorginstelling en veel met muziek, ik maak echter gebruik van de automatische afspeellijsten van VLC Player.
Uiteraard verwijzen die naar de drive-letter van de computer (de mijne) waar deze afspeellijsten mee gemaakt zijn.
In de zorginstelling werk ik echter met een van de daar ter beschikking staande laptops (die zo goed beveiligd zijn, dat je de schermresolutie niet eens kunt veranderen, dus ik zal ook wel niet in "Schijfbeheer" kunnen).
Nu weet ik wel een wat bewerkelijkere omweg, maar het zou makkelijker zijn dat die USB-stick in elke computer "E:/" heet.
Ja, dat kan een conflict opleveren mocht er al een E-drive zijn, maar die is er niet op die laptops. Alleen L:/ en Z:/ (en dat zijn de servers op de hoofdlocatie, dus geen partities op de interne harde schijf)

Is er dus een mogelijkheid om te zorgen dat die stick altijd en overal de drive-letter "E" krijgt?
 
Helaas pindakaas, ook Portable kijkt naar de drive-letter.

drive-letter.jpg
 
Laatst bewerkt:
U kunt het ook omdraaien: kijk welke drive letter de usb-stick altijd krijgt bij de zorginstelling en regel dat de usb-stick in uw eigen pc die zelfde driveletter krijgt.
 
Ik was niet van plan om elke keer een nieuwe playlist in te laden - ik heb die liedjes er uiteraard ook als los bestand op staan - ik heb meer te doen (cliënten helpen/gezelschap houden) en dan is een automatische playlist makkelijker, maar goed ik was er net achter dat ik die stick op mijn eigen computer al de letter E gegeven had, dat is nou ook de letter die de laptop er (tot nu toe) aan geeft.
Ik vroeg me al af waarom het gewoon werkt(e) ;)

Ik zat alleen even met deze vraag, omdat ik de USB-stick altijd thuis heb en als ik door ziekte of andere omstandigheden niet kan komen, is er dus een probleem.
Het is namelijk een vaste activiteit die op de activiteitenkalender staat aangegeven.
Dus we gaan er nu een backup van maken op een externe harde schijf, maar van E naar E kopiëren gaat niet - nou ja dat gaat wel, maar dan komt het niet daar terecht waar het moet komen (op de externe harde schijf), maar die krijgt waarschijnlijk ook gewoon de letter E: als die als eerste ingeplugd wordt. En dan werkt het wel. :D

Probleem opgelost :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan