Oude Seagate HD tijdelijk aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

OBADE

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2016
Berichten
93
Hallo,

Ik ben eigenlijk een nitwit op het terrein van hardware, maar toch.. Ik heb een oude (> 10 jaar) harde schijf gered van een PC die aan zijn einde was. op die harde schijf staan wat dierbare dingen.
Dus ik ben op zoek naar een manier om deze schijf tijdelijk aan te sluiten en mijn dierbare plaatjes en teksten te redden.

Het gaat om een Seagate St 3800 22A die ik wil aansluiten op mijn desktop.

Wat zijn hierbij de stappen die ik moet zetten en keuzes die ik moet maken:
* is het handiger om de schijf met de benodigde kabels aan te sluiten?
* kan ik de schijf buiten de PC laten of niet?
* is het slimmer en/of handige om de schijf in een externe behuizing te plaatsen?
* zijn er nog andere hardware en software issues waar ik rekening mee moet houden?

Nogmaals, ik heb hier weinig ervaring mee, maar ik mag aannemen met wat inlezen en wat hulp van familie dat de werkzaamheden wel te klaren zijn. Een ander punt is natuurlijk dat het nog maar helemaal de vraag is of de harde schijf sozieso nog wel werkt. Dus ik zit eigenlijk niet te wachten op een grote investering...

Ik hoop dat iemand me kan helpen met de vragen. En als er al een thread hierover aanwezig is dan is een linkje ook helemaal oke.

Bedankt voor de moeite.

Groeten,
OBADE.
 
Kun je dat niet beoordelen aan de hand van de aansluiting? Een schijf blijft een schijf, intern of extern. Heb je geen dockingstation? Als dat zo'n oude schijf is met allemaal pennetjes dan heb je een verloopstuk nodig, kost iets van 13,- euro. Heb je nooit meer wat aan. Tegenwoordig is het SATA volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Even kijken of het een SATA of IDE schijf is. Daarna een verloopstukje SATA/IDE naar USB kopen/lenen, en de data overzetten.


Behuizing of inbouwen is niet perse nodig. Zorg wel dat de schijf niet kan vallen, dan is het voor eenmalig gebruik wel prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan