Waarom 1 iPad via VPN en andere iPad niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christoff

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Berichten
337
Op mijn iPad heb ik altijd een wlan verbinding waarbij het VPN logo rechts bovenaan zichtbaar is.
Ik heb dit nooit zo geconfigureerd en kan het ook niet uitschakelen in instellingen.
Op de iPad van mijn vrouw (op hetzelfde netwerk) is dit logo er niet.
Allebei werken ze goed.
Hoe kan dat en waarom?
 
Probeer het volgende: Algemeen >> VPN >> Uitschakelen of Geen verbinding.
 
Het schuifje kan ik wel uit zetten maar het gaat direct weer terug op aan m.a.w. VPN laat zich niet uitschakelen.
 
Dan neem ik aan dat je een VPN app gebruikt. Kan je de VPN app uitschakelen of helemaal verwijderen?
 
Laatst bewerkt:
Check op beide Ipads via de browser wat je internet IP adres is:
https://whatismyipaddress.com/
Die moeten gelijk zijn als je beiden thuis via de WiFi werkt.

Is het bij jou anders?
Ben je gehackt door iemand die jou door zijn VPN tunnel laat lopen? Heb je hem van iemand privé overgenomen?

Standaard is er nooit een VPN actief.

Backup alles en reset de Ipad zou ik zeggen.
Lees van te voren de handleiding goed door hoe dat moet.

Verder te weinig info.
 
Beide iPads zelfde iP adres.
Beide nieuw gekocht. SW: 13.1.3
Geen VPN apps geinstalleerd
Dan maar eens reset proberen.
 
waarbij het VPN logo rechts bovenaan zichtbaar is.
Heb je toevallig op een advertentie geklikt of zo?

Kan je onderstaande instellen op jouw iPad?: Instellingen >> Algemeen >> VPN >> Geen verbinding.

Schermafbeelding 2019-10-20 om 16.16.10.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wanneer ik VPN uitschakel geeft hij aan niet verbonden, maar na 2 sec. gaat alles weer terug naar verbonden. Wanneer ik dan het schuitje opnieuw uitzet duurt het 10 sec. en gaat hij weer terug. Na de derde poging blijft hij op niet verbonden staan en heb ik dus geen WiFi verbinding totdat ik hem handmatig weer aanzet ( en dan ook weer VPN erbij)
 
Wanneer ik VPN uitschakel geeft hij aan niet verbonden, maar na 2 sec. gaat alles weer terug naar verbonden. Wanneer ik dan het schuitje opnieuw uitzet duurt het 10 sec. en gaat hij weer terug. Na de derde poging blijft hij op niet verbonden staan en heb ik dus geen WiFi verbinding totdat ik hem handmatig weer aanzet ( en dan ook weer VPN erbij)

Kan je een screenshot plaatsen van het schuitje ? (het VPN schuifje)
Ik begrijp helemaal niets van.
Als je geen VPN app hebt geïnstalleerd, dan kan VPN ook niet aanstaan.

Vergelijk dan de instellingen met dat ander iPad.

Heb je Wifi ingesteld?
 
Dan ga ik eerst eens uitvinden hoe een screenshot te maken.
Wordt vervolgd.
 
Nou... dat hangt er van af welke toestemmingen je aan die app gegeven hebt?
Heb je hem er nu wel of niet zelf opgezet?
 
Ik vermoed dat ik die beslissing natuurlijk een keer zelf gemaakt heb. Maar natuurlijk nooit de relatie met een VPN kunnen bedenken.
 
Mag je nu zelf weer beslissen.
Google ff of je wel de best Adblocker hebt met de minste nadelen.....
 
Ik begrijp het, Dat kan dus geen kwaad?
Persoonlijk heb ik geen ervaring met AVG Secure VPN, dus ik weet niet of het kwaad kan.
Hier een review.
Je hebt ook de betaald versie neem ik aan? Of zit je nog in de 'trial' periode?

Nu begrijp ik die 'reclame'.
De app is free via de App Store, maar met In-App Purchases.

Schermafbeelding 2019-10-20 om 20.30.54.jpg

Eenmaal je hebt ingeschreven voor een abonnement noteer al jouw gegevens, dat hebt je nodig als je het abonnement wilt opzeggen.

Voor een iPad hebt je geen antivirus nodig, eigenlijk ook geen VPN (maar dat is een vrije keuze).
 
Een VPN kun je op alles (mobiele) tablets/laptops nodig hebben als je bijvoorbeeld via een publieke WiFi wilt werken.
Dan zet ik hem altijd aan... maar ik heb mijn VPN server op een Raspberry Pi (ca 6 tientjes) thuis staan, dus nooit dat gedonder wat iEscape beschrijft.
https://www.zwiebelfam.nl/camper/VPN/index.htm
Dan maak ik daar een OpenVPN certificaat aan voor elke apparaat dat er een nodig heeft, installeren op die apparaten en je hebt gratis VPN, afgezien van eenmalig die 6 tientjes.
Met die VPN ingeschakeld kom je dan in principe altijd op het thuisnetwerk terecht, daar waar je VPN server staat.
Nooooit meer last van die vervelende commerciële of zgn "gratis" VPN's....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan