Inhoudsopgave

Status
Niet open voor verdere reacties.

max2015

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2014
Berichten
14
Na een paar uur te proberen toch maar de vraag [die voor vele simpel is maar niet voor mij]:
"Wie kan mijn helpen met een inhoudsopgave en de nummering van alinea's zoals het voorbeeld in de bijlage".

Alvast bedankt, Max
 

Bijlagen

  • INHOUDSOPGAVE.docx
    18,9 KB · Weergaven: 33
Bedoel je dit?
 

Bijlagen

  • INHOUDSOPGAVE.docx.doc.docx
    19,8 KB · Weergaven: 113
Bedankt Jan,

En ja, dat is de opzet.

Alleen,,, kun je ook nog een door-tel functie hieraan toevoegen, zie mijn 'oude' basis in de zip.

In mijn 'oude' basis kan ik de cijfervolgorde [01.01] niet wijzigen en ook niet een Sub groep [01.01.01] toevoegen.

Groet, Max
 

Bijlagen

  • INHOUDSOPGAVE_01.docx.doc.zip
    35,8 KB · Weergaven: 15
Ik zou de opzet van Jan niet zo gebruiken, ook al lijkt het precies de juiste opzet :). Wat is namelijk het probleem in dat document? Jan heeft geen nummering gebruikt in zijn document. En dat is bepaald niet handig. In mijn bijlage zit dat wél.
Op het moment dat je inhoudsopgaves wilt genereren, moet de nummering (als je die wilt natuurlijk) automatisch geregeld zijn. Dat betekent dat je met stijlen moet gaan werken. Jij deed dat niet, en dan moet je dus handmatig gaan nummeren.

Je geef in je laatste bericht aan dat je de 'cijfervolgorde' niet kan wijzigen, en dat je dat wél wilt. Ik raad je dat ten zeerste af. Dat moet je namelijk aan Word overlaten. Daarnaast is het dus essentieel dat je nieuwe koppen op de juiste manier aanmaakt, en dat is: Hoofdgroepen geef je het opmaakprofiel Kop1, Subkoppen krijgen Kop2 en subsubgroepen krijgen Kop3.
In die stijlen kun je nog aangeven of je een nummering wilt of niet, en die nummerstijl kun je dan nog best aanpassen als je dat wilt. Maar gebruik dus altijd stijlen voor je inhoudsopgave, en ga niet zelf lopen klooien met nummers!
 

Bijlagen

  • Inhoudsopgave HM.docx
    26 KB · Weergaven: 27
Beste Tera,

Bedankt voor je reactie.

V.w.b. de nummering, het handmatig nummeren heeft ook niet mijn voorkeur.
Punt is wel, dit document krijgt een import vanuit een CAD, tekst blokken met positienummers 01.01.01 t/m 99.99.99.
Zoals ik nu werk moeten er alleen 'Hoofd- en Sub-groepen' gemaakt worden, de positienummers komen uit het CAD systeem.

Groet, Max
 
Laatst bewerkt:
Tera? Die zie ik dan weer niet :). Als je nummers uit een ander systeem komen, dan valt er sowieso geen automatische nummering te verzinnen of te gebruiken, dus dan kun je hooguit de stijlen toepassen zonder nummering. In dat geval is de opmaak van Jan uiteraard net zo correct als die van mij, waarbij je in mijn document dus de nummerstijl weer moet verwijderen. Zaak is, dat je met Kop1 en Kop2 blijft werken voor de alinea's die je op wilt nemen in de inhoudsopgave. Dat blijft dan handwerk, want het is nog een beetje tricky om dat te automatiseren. Al kan dat nog wel, als je daar een beetje je best op doet (met Zoeken en Vervangen).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan