• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Goedemorgen! Vraag Vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramvisje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2019
Berichten
2
Goedemorgen,

Ik zit met een probleem en kom er niet uit waarom iets niet werkt. Ik heb een excel bestand met daarin twee tabbladen; 1 bestaat uit een grote lijst met artikelnummers waarvan ik alleen een aantal nummers nodig heb, 2 bestaat uit de nummers die ik nodig heb uit lijst 1. Ik wil dat ik in lijst 1 alleen het cijfer 10 (heb het random 10 genoemd) te zien krijg bij de nummers die in lijst 2 staan, zodat ik de andere nummers 0 kan noemen. (daarna plak ik dit weer in mijn volledige exceldocument zodat ik zie welke belangrijk is en welke niet)

Nu wilde ik dit doen door middel van verticaal zoeken, maar hij pakt alleen de eerste 3 getallen... (snap dat er N/B komt te staan wanneer die niet in de lijst staat, maar dit gebeurt overal terwijl er wel nummers overeen komen). Wat doe ik fout waardoor die alleen de eerste 3 pakt?

Alle hulp is welkom, bestand heb ik erbij gedaan :)
 

Bijlagen

  • help.xlsx
    118 KB · Weergaven: 54
Wat doe ik fout
Zoekbereik niet vastgezet met $-tekens. De #N/B melding is te ondervangen door de ALS.FOUT functie. I.p.v. het streepje kun je een eigen bericht of getal plaatsen natuurlijk.
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A1;'2'![COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]A[COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]1:[COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]B[COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]2452;2;0);"-")
 
Laatst bewerkt:
Twee foutjes, waarvan één de foutmelding oplevert. En dat komt uiteraard doordat de waarde niet gevonden kan worden. De andere fout is dat je het zoekbereik niet absoluut hebt gemaakt, waardoor uiteindelijk je getallen ook niet gevonden gaan worden. Probeer deze eens:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A1;'2'!$A$1:$B$2452;2;ONWAAR);"")
 
Ohhh, een beetje dom van mezelf haha..

Super bedankt voor de snelle reactie, het werkt! :thumb::D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan