Van MP4-video conversie naar JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Ik heb van mijn Panasonic Lumix TZ100-camera een MP4-bestand. Het resultaat van
de op deze prachtige camera aanwezige 'burstfunctie'.
Met burst schiet je b.v. 60 frames (jpg's), verzameld in een bestand, een MP4.
Na zo'n burst camerashot kan je op je camerabeeldscherm van elk gewenst frame een jpg maken.

Nu wil ik dat ook doen op mijn Desktop-PC. Welk - niet al te ingewikkeld - conversieprogramma
kan ik daarvoor gebruiken ? Wel een waarvan je de kwaliteit jpg (low-medium-high) kan instellen,
opdat je er ook een behoorlijke print van kan maken.
 
Is dat mogelijk met google foto's. Als je die opslaat dan heb je enorm veel ruimte om dat te doen. Pak hoge kwaliteit en je hebt onbeperkt opslag. Origineel slechts 15 gigabite. Ik heb duizenden foto's in hoge kwaliteit en deze zijn prima om te printen. Heb je een google account? Dan denk ik dat je daar terecht kunt voor JPG. Klik linkje. https://www.seniorweb.nl/tip/tip-foto-opslaan-in-google-foto-s
 
Laatst bewerkt:
manamana, U begrijpt kennelijk mijn vraag(wens) niet.
Een burstbestand (gemaakt - in dit geval - met de camera Panasonic TZ100) is een MP4-bestand
dat bestaat uit b.v. 60 frames. Van elk (gewenst) frame kan ik op mijn camera een jpg opslaan.
Zo werkt de software op deze camera.
Als je de MP4 afspeelt, zie je in feite razendsnel die 60 frames voorbij komen. Bij wijze van spreken
kan je van die MP4 60 jpg's saven, ware het niet dat je juist de burstfunctie gebruikt om de best mogelijke
opname (jpg) uiteindelijk op te slaan (of wellicht meerdere geslaagde frames = jpg's.

Ik zoek dus een converter van MP4 naar jpg; en wel dat ik de jpg op kan slaan naar ofwel. low, medium en high.
 
https://www.dpreview.com/forums/thread/4155730


Davep76 wrote:

If you have Windows 10, it comes with a "Photos" app (default photo viewer) that can save photos from MP4 files. Just open it up, click the "..." in the upper-right corner and select "Save photos from video". From there you can drag the slider and click the "Save a photo" in the upper right for the one that has the focus point you like.

Just tried that, and that works.
Also, the in-camera conversion does apply to the TZ100 as well. Guess I'll show him how to do this, and he's good to go for 800+ pictures

Tis het 1e antwoord van mijn Google search
 
Laatst bewerkt:
Vraag verplaatst, stond in de hardwaresectie en dat is niet juist.
Succes met je vraag.
 
Reactie op : Davep76 wrote (Route99):
If you have Windows 10, it comes with a "Photos" app (default photo viewer) that can save photos from MP4 files. Just open it up, click the "..." in the upper-right corner and select "Save photos from video". From there you can drag the slider and click the "Save a photo" in the upper right for the one that has the focus point you like.
Just tried that, and that works.
Also, the in-camera conversion does apply to the TZ100 as well. Guess I'll show him how to do this, and he's good to go for 800+ pictures

Waar kan ik de betreffende Windows 10 Photo viewer downloaden ?
NB1 : Als ik via de appstore zoek, kom ik wel een windows 10 photo viewer tegen, maar die kan o.a. een MP4 niet laden,
mogelijk een versie probleem (krijg ik via een melding) !
NB2 : Overigens werk ik op een windows 10 PC, gevolg van een upgrade van windows 7 naar 10 (al weer enige jaren terug).
 

Bijlagen

  • Activate-Windows-Photo-Viewer-on-Windows-10-1.zip
    642 bytes · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Reactie op Route99 : Een jpg opent windows photo viewer wel (deed ie voor de reg-input ook).
maar een MP4 opent het programma niet.
Daar zal ik toch iets anders voor moeten hebben.

Dit https://www.seniorweb.nl/tip/afbeelding-uit-video-halen
werkt wel, maar de snapshot creëert slechts kleine (MB's) PNG-files
Nogmaals op de camera zelf, geen probleem; kan prachtige jpg's maken.
Maar ik wil ook de MP4 (resultaat van de burst) op de PC kunnen bewerken (jpg's maken),
simpelweg omdat ik dan het voordeel heb van een veel groter scherm en e.e.a. beter en
gemakkelijker kan zien-beoordelen.
 
Heb je de MP4 extensie dan toegekend aan de Photo Viewer of heb je van Photo Viewer een MP4 proberen te openen?
Ander R-muisin de Verkenner en dan R-muis op de MP4 "Openen met..."
 
Laatst bewerkt:
Met wat geworstel is het dan gelukt, met Photo Viewer, maar 'n tikkie afwijkend !

Met wat geworstel is het dan gelukt, maar niet zoals je zou verwachten.
Ik doe een MP4-bestand, via 'openen met'. Vervolgens komt de melding 'bestandstype wordt niet ondersteund'.
Dan in Photo Viewer kies ik boven in de menubalk, de 5e (meest rechtse) optie 'openen' en daar kies ik 'foto's'.
Vervolgens wordt de MP4 geopend en kan ik uiteindelijk jpg's van willekeurige frames maken.

Zie bijlage genaamd : Naamloos221019
 

Bijlagen

  • Naamloos221019.jpg
    Naamloos221019.jpg
    55,3 KB · Weergaven: 62
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan