• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand opslaan als PDF + Excel bestand gekoppeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

RogerJordi

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2019
Berichten
19
Goedemorgen,

Ik maak gebruik van een Excel bestand waarbij het gelukt is om via een macro een PDF bestand te maken vanuit diverse celnamen, echter zou ik nu graag dit bestand ook op dezelfde manier willen opslaan maar gewoon als xlsm bestand, echter kom ik er niet zo snel uit. Dus zelfde bestandsnaam, alleen in andere werkmarp: "G:\Algemeen\financieel\2019\facturen\copy"

Copy = voor xlsm bestand
Orginal = voor Pdf bestand

De code hieronder is het niet helemaal compleet, aangezien de resterende data van de code betreft over de mail gegevens.

Code:
Sub Send_Mail2()
    Dim PDFnaam As String
    Dim OutApp As Object
    Dim OutMail As Object
    
    PDFnaam = "G:\Algemeen\financieel\2019\facturen\original\" & _
              Range("G4") & " " & _
              Range("J4") & " " & _
              Range("F14") & ".pdf"
    
    Sheets("Invoice").ExportAsFixedFormat _
    Type:=xlTypePDF, _
    Filename:=PDFnaam, _
    OpenAfterPublish:=False
        
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=2, _
        Collate:=True, _
        IgnorePrintAreas:=False
        
    Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)

Volgens mij is de oplossing niet zo moeilijk maar ik kom er gewoon simpelweg niet op. Ik kan het wel apart maken maar niet in 1 macro.

Bedankt voor de reactie alvast.

Mvg
 
Code:
[COLOR=#ff0000]thisworkbppok.savecopyas[/COLOR] [COLOR=#333333]"G:\Algemeen\financieel\2019\facturen\copy\" [/COLOR]Range("G4") & " " & Range("J4") & " " & Range("F14") & ".xlsm"

Of:
Code:
thisworkbook.savecopyas [COLOR=#333333]"G:\Algemeen\financieel\2019\facturen\copy\"[/COLOR] & join(array([g4], [j4], [f14])) & ".xlsb"
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan