Dialoogvenster open en toch doorwerken in Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Berichten
517
Hi,
Ik heb heel vaak dat ik een dialoogvenster open heb in Outlook (windows 10), maar dat ik in een Outlook map of inbox
iets moet opzoeken om toe te voegen aan het dialoogvenster.

Het dialoogvenster komt vanuit een andere software en opent in mijn normale windows 10 Outlook-versie.

Is er een manier/tip om het dialoogvenster open te houden en tegelijkertijd iets uit een bepaalde Outlook map op te zoeken
zodat ik het in het openstaande dialoogvenster kan toevoegen?

Nu "blokkeert" Outlook om iets op te zoeken, tenzij ik het dialoogvenster eerst sluit of eerst opsla in concepten (maar dat is allebei niet handig).

Frans
 
Je vraag is nogal onduidelijk; wat gebeurt er precies? Uit welke applicatie komt dat dialoogvenster? En is dat een verwachte actie? (Oftewel: wil je dat vanuit die applicatie een Outlook venster wordt geopend?) Het is nogal onduidelijk wat er gebeurt en wat je wilt dat er gebeurt.
 
Sorry, ik zal het trachten te verduidelijken.
Uit een applicatie wordt Outlook met een bijlage geopend. Dit is een gewenste actie. Uit de software wordt
in Outlook van window 10 een mail geopend met daarin een bijlage, die ik wil hebben.

Deze mail incl. bijlage kan ik moeiteloos aanpassen, tekst toevoegen en verzenden. Kortom, geen probleem.

Maar vaak wil ik tekst toevoegen, met gegevens die in een Outlook map of in mijn inbox staan.

Dan begint het probleem....Ik kan de openstaande mail met bijlage niet minimaliseren en in een Outlook map
iets opzoeken of copy/pasten. de openstaande mail "blokkeert" mijn andere Outlook acties om iets op te zoeken.

Pas als ik eerst de openstaande mail met bijlage als concept opsla, heb ik weer toegang tot al mijn andere mail
(inbox, mailmappen etc) en kan dan tekst opzoeken. Vervolgens het concept weer openen en mijn tekst toevoegen.

Maar omdat ik vaak tekst moet opzoeken, is dat onhandig. Dus ik zoek een idee/tip om mijn openstaande mail met bijlage
open te houden, maar toch uit een andere map tekst op te zoeken en in de openstaande mail te pasten.
Ideaal zou dus bv zijn om een 2e Outlook versie te starten of iets dergelijks.

Ik wil mijn openstaande mail met bijlage dus niet sluiten, maar wel toegang tot mijn inboxen houden.

Hoop dat ik het zo duidelijker gemaakt heb?

Frans
 
Ipv de vraag te herhalen kan je beter antwoord geven op de gestelde vragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan