Overzicht maken d.m.v. verwijzing vanuit meerdere tabellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevinw01

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2009
Berichten
85
Hallo,

Om mijn vraag te verduidelijken heb ik een voorbeeld toegevoegd. Ik hoop op een antwoord te vinden.


In het document zie je 2 pagina's. Pagina 1: Overzicht en Pagina 2: Stappen & Statussen.
Op pagina 2 maken ik allemaal tabellen met Status, Stap en gerelateerde zaken. De structuur van de tabellen is nooit hetzelfde.

In de tabel heb de woorden status, stap en gerelateerde zaak Kop1 meegegeven en de namen van de tabellen Kop2.

Ik wil dus op pagina 1 een overzicht creëren zoals het daar staat. Dit mag met paginanummers zijn (als inhoudsopgave). Maar mag ook in tabel vorm.
Als het maar automatisch alle namen die bij status horen en alle namen die bij stappen horen onder die kopjes komen, zonder dat ik dit handmatig moet doen.

Bij een inhoudsopgave maakt die er namelijk van:

Status
Status1..............................1
Status
Status2..............................2

Stap
Stap1...............................1
Stap
Stap2.................................2



Maar het moet dit worden:

Status
Status1..............................1
Status2..............................2

Stap
Stap1...............................1
Stap2.................................2

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en er een oplossing voor is.

Met vriendelijke groeten,
Kevin
 

Bijlagen

  • 20191025 - Voorbeeld_Helpmij.docx
    24,9 KB · Weergaven: 31
Wat jij wil kan niet; inhoudsopgaves baseer je op een logische volgorde, waarbij je altijd werkt van laag naar hoog. Dus Word pakt de eerste alinea met Kop1 en vervolgens worden de koppen met Kop2 daarbij verzameld. De koppen met Kop2 worden dus altijd onder de bovenliggende Kop1 gehangen. Is er een Kop3 beschikbaar, dan wordt die onder de bovenliggende Kop2 gehangen. Het is dus niet mogelijk om een Kop2 van een andere (onderliggende) Kop1 te situeren in de inhoudsopgave. Zou ook een jofele teringzooi worden :). Dus je moet dat niet eens wíllen. In jouw geval rest dus niets anders dan handmatig de 'inhoudsopgave' tabel te maken.

Overigens kan het wél met een Index, waarbij je ook een soort kruisverwijzing maakt. In de Index verzamel je teksten op basis van steekwoorden, en kun je ook een subniveau gebruiken waarbij je dan de verwijzingen wél bij het hoofdniveau terugziet. Misschien moet je daar eens mee stoeien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan