Kun je een geopende pdf deleten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
967
Heb met een SnapScan een lading tekeningen gescand. Dat wordt dan een lange scan die ik daarna met PDFTKbuilder splits in losse pdffen. Daarna wil ik ze een voor een bekijken en verwijderen wat weg kan. Als ik een pdf open, dan kan ik in dat scherm allerlei bewerkingen toepassen, maar ik zie nergens een optie om die pdf te deleten. Dan moet ik de pdf sluiten en hem vervolgens in de lijst deleten. Beetje omslachtig en het risico bestaat dat je een verkeerde uit de lijst delete. Kan dat deleten niet in het scherm met de geopende pdf?
Het is een pc met W10.
 
Er zit dus geen 'close' (-document) functie in je PDF reader. Dan zou ik op zoek gaan naar een andere PDF reader of editor die die functie wel heeft.
Je zou ook anders kunnen scannen, zodat je tekeningen unieke namen krijgen, evt met andere scan software.
 
Ik lees op internet dat je vòòr het splitsen pagina's kunt verwijderen? Kan dat niet?
 
Ik doe dat door een pdf te openen in Adobe Photoshop.
Deze toont elke pdf als afzonderlijk bestand.
Door op het rode kruisje re-boven te klikken verwijder je dan die delen die je niet wil en daarna sla je het bestand / de bestanden opnieuw of afzonderlijk op.
Wellicht een oplossing voor je..?
 
Als ik een pdf open, dan kan ik in dat scherm allerlei bewerkingen toepassen, maar ik zie nergens een optie om die pdf te deleten.
Principieel lijkt me dat alles wat geopend is aan bestanden je nooit kunt openen omdat er een proces loopt die in dit geval een pdf, in gebruik heeft.
Het is om die reden ook niet zinvol om een menu of button optie te hebben in het pdf programma die dit dit zou kunnen, immers het pdfje is in gebruik en kan niet door hetzelfde programma gedelete worden.
 
Laatst bewerkt:
1. Heeft Windows 10 dan geen voorbeeldvenster? Ik kan ze in W7 gewoon bekijken in het voorbeeldvenster en dan direct deleten.
2. In sommige gevallen open ik ze met Firefox want dan kan ik de bestandsnamen wijzigen en het bestand deleten zonder gezeur.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan de TS full page wil bekijken. Maar dat moet ie zelf vertellen.
Als ik een pdf in Opera bekijk kan ik heb via de Verkenner toch deleten omdat de browser hem in zijn eigen cache geopend heeft.....
Maar al dit soort acties gaan verder dan vanuit het programma waar mee je het geopend hebt met een menu/button te verwijderen zoals de TS zich dat voorstelt.
Vergeet het dus als het over het in dat programma rechtstreeks geopende pdfje gaat.
 
Laatst bewerkt:
Heb met een SnapScan een lading tekeningen gescand. Dat wordt dan een lange scan die ik daarna met PDFTKbuilder splits in losse pdffen. Daarna wil ik ze een voor een bekijken en verwijderen wat weg kan. Als ik een pdf open, dan kan ik in dat scherm allerlei bewerkingen toepassen, maar ik zie nergens een optie om die pdf te deleten.
Dan moet ik de pdf sluiten en hem vervolgens in de lijst deleten.
Het PDF programma PDFTKbuilder (wees voorzichtig: het programma is voor het laatst geüpdatet in juli 2018) biedt géén optie om te deleten terwijl een pdf geopend is.

Volgt de tip van Senso om via de Verkenner >> Voorbeeld venster >> deleten.
Of gebruikt wellicht een ander PDF programma.
 
Duidelijk: Het deleten kan niet in PDFKTBuilder. Ik ga dan eerst eens kijken naar die Firefox-optie. Mijn pc is dual boot W10 en Linux Mint. Ik gebruik voor 99% Linux, maar het ScanSnap-menu geeft meer opties in W10, vandaar. Mijn hdd is toegankelijk vanuit W10 en vanuit Mint en op Mint zit Firefox. Lukt dat niet dan maar via de Verkenner in W10. Ik laat weten hoe het afloopt. Alvast dank iedereen voor de tips!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan