Windows 10 gebruiker wenst eenvoudige mogelijkheden voor Andriod en Linux Ubunto

Status
Niet open voor verdere reacties.

rfcdejong

Verenigingslid
Lid geworden
7 dec 2007
Berichten
178
Beste mensen,

Ik gebruik zolang ik het weet WINDOWS, (heden W10 Home), ik wil graag LINUX UBUNTU en ANDROID testen, liefst op een USB stick, maar ervaar een overdaad aan afwijkende, voor mij des-informatie waardoor bij mij alles zeer onduidelijk word.
Kan iemand mij helpen hiermee verder te komen, zonder allerlei technische mogelijkheden en omwegen waar ik als leek toch niets van snap.?

Rob de Jong
 
Ik gebruik zolang ik het weet WINDOWS, (heden W10 Home), ik wil graag LINUX UBUNTU en ANDROID testen, liefst op een USB stick, maar ervaar een overdaad aan afwijkende,
Naar mijn mening: Android is een besturingssysteem voor een mobile device, dat kan niemand op een computer installeren.
Wel dat Microsoft werkt aan een nieuwe functie genaamd Android Mirroring waarmee je het scherm van je smartphone op de laptop of computer kunt spiegelen.

, zonder allerlei technische mogelijkheden en omwegen waar ik als leek toch niets van snap.?
Vooral als je een leek bent met géén tot weinig technische / computer kennis.
 
Je kan Linux vrij eenvoudig testen in een virtuele omgeving.
Download virtualbox
Download Linux
Download de Cinnamon versie.(32 of 64 hangt van je systeem af, hoogstwaarschijnlijk 64)
In volgende link heb je plaatjes hoe je linux moet installeren.
Installeren
Hier hoef je niets te downloaden alleen de plaatjes en uitleg volgen.
De plaatjes kunnen lichtjes afwijken maar zijn perfect te volgen.
Succes
 
Laatst bewerkt:
Reactie op draadje 2:

Android is WEL DEGELIJK te installeren op een pc als besturingssysteem. Ik heb het zelf op een laptop. Dus werkelijk booten in Android.
Google maar eens op PrimeOS. De rest wijst zichzelf...
 
Inderdaad... dat kan probleemloos, alhoewel ik wel de voorkeur aan Linx geef op een oudere pc.
Op de pc uit mijn link, core2duo/2GB RAM draaien Debian en Kubuntu e.d ook probleemloos.
Waarom?

Omdat je dan toch een volledige desktop ter beschikking krijgt en vooral met bijvoorbeeld het Libre Office pakket heb je toch wel heel veel meer opties bij de hand dan met een Android OS op dat systeem.
En onder Android kunnen de browsers lang niet altijd de echte desktop opties van de browser gebruiken en dat vind ik een groot gemis, die integratie is super handig, een app is vaak veel beperkter in opties.

Heb je dat niet nodig.. dan heb je een keuze Linux <-> Android....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan