VBA via een userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Beste Helpmij'ers,

Sinds kort heb ik via dit forum een userform gedownload t.b.v. het muteren van een voorraadsysteem. Nu heb ik dat niet echt nodig maar vind ik deze techniek echt geweldig en wil ik hier graag iets meer mee doen, echter ontbreekt mij hierin alle kennis.

Mijn vraag is het volgende (zie voorbeeld bestand):
Ik zou graag, wanneer ik in het mutatiewerkblad in kolom F, "Verzamelkosten" heb vermeld naar een userform (Grootboek-form) gaan om de (Verzamel)kosten uit te splitsen, hier heb ik al een opzetje van gemaakt dat de userform opent. (Dubbel klik op "Diverse kosten" kolom D).

Het is dan de bedoeling dat ik een overzicht krijg van alle grootboekrekeningen (zie werkblad "Persoonlijke instelling") en vervolgens een keuze kan maken welk grootboekrekening ik wil aanpassen.

Stel, ik wil het bedrag van o.a. grootboekrekening "Brandstofkosten" aanpassen, dan selecteer ik het grootboekrekeningnummer "4200" en zie ik links alle gegevens verschijnen behorende bij dat grootboekrekening, vervolgens wil ik middels de userform een geldbedrag in kunnen voeren. Dan is het de bedoeling dat het systeem dit bedrag vermeld in werkblad "Persoonlijke instelling in kolom "Subtotaal" (kolom F). Let op: mocht hier al een bedrag staan dan is het van belang dat het bedrag opgeteld wordt.

Note
Op dit moment werkt het zoeken van het betreffende grootboekrekeningnummer ook niet.

Tweede verzoek
Omdat ik niet meer kosten mag splitsen dan er bij grootboekrekening "Verzamelkosten" vermeld staat, lijkt het mij handig dat het bedrag bij Verzamelkosten in kolom E ook in de userform vermeld staat.

Alvast heel erg bedankt.

Robert
 

Bijlagen

  • Grootboekzoeker try-out.xlsm
    395,9 KB · Weergaven: 33
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan