Aantal lege rijen toevoegen met waarde in kolom A

Status
Niet open voor verdere reacties.

samui

Verenigingslid
Lid geworden
26 mei 2012
Berichten
207
Helpdeskers,

Ik heb een mooie oplossing voor mijn probleem gevonden hier op helpmij.nl, maar ik zou het graag doorlopend en in 1 keer uitgevoerd zien.
Nu moet ik op een cel in kolom A gaan staan en vervolgens op het gele vierkantje klikken.

Hoe krijg ik de macro zo dat met 1 klik gelijk het aantal rijen eronder bijkomen onder elke naam?

Alvast bedankt voor een oplossing,

Frank
 

Bijlagen

  • Map2.xlsm
    31 KB · Weergaven: 30
Waarom zou je het willen dan?

En volgens mij kan je de bestaande code wel reduceren tot zoiets.
Code:
Sub VenA()
  If ActiveCell.Column = 1 And ActiveCell.Value > 0 Then Rows(ActiveCell.Row).Offset(1).Resize(ActiveCell.Value).Insert
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Beste VenA,

Ik wil er als de regels zijn toegevoegd er later nog namen bij plaatsen die bij dit persoon werkzaam gaan zijn op dezelfde locatie.
De namen zijn de lijnverantwoordelijken die uit een weekplanning komen en nu ben ik bezig om dit op dag niveau te verkleinen omdat het final is voor die dag qua bezetting.
het aantal lege regels wordt dus gevuld met deze extra mensen, behoeft niet te vermelden dat het aantal regels het aantal personen gaat zijn.

Is inderdaad een stukkie korter. :rolleyes:
Is het ook mogelijk om de hele rij namen in 1 keer op deze manier aan te vullen met lege rijen?

Bij jouw oplossing is het nog steeds noodzakelijk om per cel te klikken om het aantal rijen erbij te krijgen onder elke naam.

Frank
 
Laatst bewerkt:
Rechter muisknop rij invoegen en klaar. Geen idee waarom het met een macro moet.

Code:
Sub VenA()
  For Each cl In Columns(1).SpecialCells(2, 1)
    If cl.Value > 0 Then Rows(cl.Row).Offset(1).Resize(cl.Value).Insert
  Next cl
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Invoegen doe je vanaf onderen om een onnodig grote lus te voorkomen.
Code:
Sub hsv()
sv = Cells(1).CurrentRegion
  For i = UBound(sv) To 4 Step -1
   If sv(i, 1) > 0 Then Rows(i).Offset(1).Resize(sv(i, 1)).Insert
  Next i
End Sub
 
Super hier ben ik weer heel blij mee HSV. Superbedankt weer.
Altijd een genot om jouw oplossingen te kunnen gebruiken en te verkrijgen.
 
Rechter muisknop rij invoegen en klaar. Geen idee waarom het met een macro moet.

Met de macro gaat het nu vele malen sneller. Als er een stuk of 10 namen staan waar smos 5 of 6 lege rijen onder moeten komen is de oplossing die ik van jullie heb gehad SUPERRRRRRRRRRRRRR

Ik sluit hierbij de vraag als zijnde opgelost. Bedankt weer heren. ( er van uitgaande dat HSV en VenA heren zijn ):eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan